Jak stworzyć własny newsletter? Najważniejsze wskazówki na 2022 rok

Jak zrobić newsletter? Wskazówki krok po kroku

jak zrobić newsletter

Co to jest newsletter?

Newsletter jest jedną z najbardziej popularnych form marketingu internetowego. Polega na wysyłaniu do odbiorców wiadomości bezpośrednio na ich skrzynkę pocztową. Prowadząc własny newsletter możesz być w stałym kontakcie ze swoimi klientami oraz budować z nimi wartościową relację. 
 
Nie posiadanie własnego newslettera w firmie jest ogromnym błędem. Zbieranie adresów e-mailowych swoich odbiorców jest niezwykle ważne. Poniżej opisaliśmy najważniejsze zalety prowadzenia własnej listy mailingowej. 

Spis treści:

Dlaczego warto mieć newsletter?

Prowadzenie newslettera jest niezwykle proste (jeśli oczywiście korzystamy z odpowiednich narzędzi). Ogromnym błędem byłoby zrezygnowanie z tak skutecznej i taniej formy marketingu. Poniżej opisaliśmy kilka największych zalet posiadania własnego newslettera.

 

Posiadasz bazę klientów

Osoby, które dobrowolnie dołączyły do Twojego newslettera są zainteresowane Twoim produktem. Dlatego masz sprecyzowaną grupę odbiorców, która z dużym prawdopodobieństwem może zostać Twoimi klientami. Dopóki nie zrezygnują z otrzymywania przez Ciebie newslettera będziesz mógł wysyłać im personalizowane oferty dotyczące Twojej firmy. 

 

Większe wyniki sprzedaży

E-mail Marketing bez wątpienia jest idealnym miejscem do sprzedaży swoich produktów. Ludzie bardzo chętnie kupują korzystając ze skrzynki pocztowej. Możesz zachęcać ich różnymi promocjami z ograniczeniem czasowym. Posiadając odbiorców w swojej liście mailingowej na bieżąco możesz informować ich również o nowych produktach. 
 

Bezpośredni kontakt z klientami

Wysyłając kampanię mailingową do swoich odbiorców masz praktycznie 100% pewność, że zostanie ona do nich dostarczona. Posiadasz bezpośredni kontakt, który nie jest osiągalny w mediach społecznościowych. 
 
Publikując post na Facebooku zobaczy go może maksymalnie 60% osób obserwujących Twoją stronę. Twój newsletter trafi do każdego. 
 

Budujesz relację z odbiorcami

Regularnie wysyłane newsletter jest świetną opcją na budowanie relacji z odbiorcami. Możesz wysyłać im różne ciekawe wskazówki, newsy z branży lub edukacyjne artykuły. Twórz wartościowe i interesujące treści. 
 
Pamiętaj, aby 80% treści Twojego newslettera było edukacyjne, a tylko 20% sprzedażowe. Nie spamuj ofertami, ponieważ odbiorca w każdej chwili może zrezygnować z subskrypcji Twojego newslettera.

Najlepsze narzędzia do tworzenia newslettera. Które wybrać?

skuteczny email marketing
Wybór odpowiedniego narzędzia do e-mail marketingu jest naprawdę ważny, 
 
Na rynku istnieje mnóstwo wątpliwej jakości firm, które oferują słabej jakości rozwiązania. Podczas korzystania nieodpowiedniego narzędzia do wysyłki twoich maili mogą pojawić się problemy z dostarczaniem i nie każdy z odbiorców dostanie wiadomość na swoją skrzynkę pocztową. Należy, więc bardzo uważać przy wyborze narzędzia do wysyłki newslettera. 
 
Poniżej przedstawiamy listę najlepszych narzędzi do wysyłania newsletterów. Zostały one przez nas szczegółowo przeanalizowane i przetestowane pod każdym względem. Dodatkowo napisaliśmy również rozbudowane recenzje na temat każdego z tych narzędzi. Jeśli jest taka potrzeba warto przeczytać całość naszych recenzji każdego narzędzia z osobna, aby mieć wgląd w konkurencyjne rozwiązania.
 

Najlepsze narzędzia do tworzenia newslettera:

GetResponse

ActiveCampaign:

MailerLite

Jak zacząć newsletter? Skuteczne wskazówki dla początkujących

Przed rozpoczęciem działań nad newsletterem warto zastanowić się nad kilkoma istotnymi kwestiami. Poniżej rozpisaliśmy najważniejsze wskazówki, które pomogą Ci rozpocząć tworzenie własnej listy mailingowej. Z pewnością ułatwi Ci to ten proces.

Określ cel newslettera

Przed rozpoczęciem newslettera koniecznie musisz się zastanowić, jaki jest cel tworzenia listy mailingowej oraz co konkretnie chcesz tam udostępniać. Stwórz prostą strategię i przemyśl wstępny plan działania. 
 
Chcesz zwiększyć sprzedaż, a może tylko utrzymać relację z obecnymi klientami? Określ swoją grupę docelową. Czy masz zamiar pisać do obecnych klientów, a może całkowicie nowych odbiorców, którzy dopiero od niedawna śledzą Twoją firmę? Przemyśl to i zadbaj o cel swojego newslettera.

Wybierz odpowiednie narzędzie

Odpowiednie narzędzie jest bardzo istotne. Często to właśnie od niego zależy sukces Twojego newslettera. Ważne jest to, aby było możliwie proste w obsłudze oraz posiadało mnóstwo dodatkowych funkcji i możliwości pozwalających śledzenie i monitorowanie statystyk wysyłanych przez Ciebie wiadomości do Twojej listy mailingowej.
 
Oto kilka najlepszych narzędzi do Tworzenia listy mailingowej:
 

Ustal częstotliwość wysyłania

Strategia działania Twojego newslettera jest niezwykle ważnym elementem. Ustal konkretny plan tego jak często masz zamiar wysyłać swój newsletter do bazy odbiorców. Pamiętaj, aby nie było to zbyt często ani zbyt rzadko. Musisz znaleźć złoty środek. Naszym zdaniem idealnym rozwiązaniem jest wysyłka newslettera raz w tygodniu. 

Zacznij zdobywać subskrybentów

Zdobywanie nowych subskrybentów to z pewnością najważniejsza część prowadzenia własnego newslettera. Bez subskrybentów nie ma newsletttera prawda? 
 
Udostępnij możliwość zapisania się do Twojej listy mailingowej wszędzie gdzie to możliwe. Skup się na tym, aby była widoczna dla odbiorcy na Twojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Przeczytaj nasz poradnik, w którym opisaliśmy 7 skutecznych wskazówek jak zdobyć więcej subskrybentów newslettera.

Twórz ciekawe nagłówki

Aby odbiorca Twojego newslettera otworzył wiadomość musisz zainteresować go jego nagłówkiem. To najważniejszy element decydujący o tym czy Twój mail zostanie otwarty, czy pominięty lub usunięty. Nagłówek musi być możliwie krótki i ciekawy. Skup się na przekazaniu treści Twojego newslettera w jednym, krótkim zdaniu.

Przygotuj szablon newslettera

Przed rozpoczęciem wysyłki newslettera warto stworzyć oryginalny szablon wyglądu Twojego newslettera. Ważne, aby się wyróżniał i kojarzył z Twoją marką. Korzystając z nowoczesnych narzędzie do e-mail marketingu będziesz w stanie dowolnie personalizować szablon Twojej wiadomości. Możesz dodać własne logo, kolory, przyciski zdjęcia, a nawet filmy. 
 
Jeśli zależy Ci na całkowitej personalizacji wyglądu Twojego newslettera to zacznij korzystać z ActiveCampaign, MailerLite lub GetRepsonse. Oferują one mnóstwo bezpłatnych szablonów oraz całkowitą personalizację pod swoje wymagania. Serdecznie polecamy!

Dobrze przemyśl swoje CTA

Przycisk zapisu do Twojego newslettera (CTA) musi być bardzo zachęcający. Unikaj więc korzystania z przycisków z nudnym tekstem „Subskrybuj”. Aby realnie zachęcić odbiorcę do dołączenia do Twojej listy mailingowej warto korzystać z takich tekstów.
 
Przykłady dobrego CTA do zapisu newslettera:
 
  • Dołącz bezpłatnie
  • Chcę dołączyć
  • Chcę dostać prezent
  • Potrzebuję tego!
  • Chcę dostęp
  • Chcę promocję

Podsumowanie

jak zrobić newsletter
Jak widzisz proces tworzenia własnego newslettera nie jest czymś wymagającym i skomplikowanym. Najważniejsze jest to, aby wybrać cel oraz stworzyć strategię i częstotliwość publikacji. 
 
Nie zapomnij również o wyborze odpowiedniego narzędzia do wysyłki mailingu. Jest to bardzo istotny element, który z pewnością pomoże Ci w dalszych działaniach i personalizacji wyglądu. 
 
Jeśli interesują Cię szczegółowe recenzje polecanych przez nas narzędzi to poniżej znajduje się bezpośrednie odnośniki.
Najlepsze narzędzie do tworzenia newslettera:
 
Nie traktuj również swojego newslettera jako miejsca, w którym możesz bez ograniczeń wysyłać oferty sprzedaży. Ludzie nie cierpią ciągłego spamu w swoich skrzynkach odbiorczych, Staraj się budować dobrą reputacją i przesyłać wartościowe treści do swoich odbiorców. 
 
Umieść również formularz zapisu do Twojej listy mailingowej w widocznym miejscu. Ważne, aby proces zapisu do Twojego newslettera był możliwie jak najprostszy.
 
Jeśli spodobał Ci się ten artykuł udostępnij go w swoich mediach społecznościowych oraz sprawdź nasze następne treści. Dowiesz się wszystkiego na temat E-mail Marketingu i nie tylko! 
4.6/5 - (16 votes)
Udostępnij ten artykuł: