Szukając odpowiedniego narzędzia do e-mail marketingu z pewnością natknąłeś się na GetResponse oraz Mailchimp. Są to obecnie jedne z najpopularniejszych programów i oferują świetne funkcjonalności.
Ale który z nich sprawdza się lepiej w 2024 roku? W tym artykule przyjrzymy się bliżej obu narzędziom, aby szczegółowo przedstawić Ci najważniejsze różnice. Porównamy ich główne funkcje, szablony, integracje i wiele więcej.
Interfejs i łatwość użycia
Zarówno GetResponse, jak i Mailchimp oferują niezwykle łatwe w użyciu interfejsy. Przejrzysta nawigacja pozwala na szybkie przemieszczanie się pomiędzy różnymi funkcjami, co bardzo ułatwia pracę przy użyciu tych programów.
Oba programy oferuję wizualny edytor „przeciągnij i upuść”, który pozwala na tworzenie newsletterów i stron docelowych. Wystarczy przeciągnąć dowolny element, a następnie upuścić go w wybranym miejscu.
Gdybyśmy jednak byli zmuszeni do wyboru jednego, to GetResponse jest nieco łatwiejszy w użyciu i oferuje bardziej intuicyjny interfejs. Edytor Mailchimp może być bardziej kłopotliwy w przypadku wykonywania niektórych zadań.
Szablony newsletterów
GetResponse oferuje bardzo dużą ilość gotowych szablonów. Wszystkie wyglądają bardzo profesjonalnie oraz są responsywne dla urządzeń mobilnych.
Obecnie w bazie GetResponse dostępnych jest 150 szablonów e-maili. Każdy nich może zostać swobodnie edytowany przy użyciu wizualnego edytora, co jest ogromną zaletą.
Szablony newsletterów od Mailchimp są niestety bardzo przestarzałe, co sprawia, że na dzisiejsze standardy nie wyglądają one tak profesjonalnie, jak w przypadku GetResponse.
Oprócz tego Mailchimp oferuje tylko kilka podstawowych szablonów, a jeśli chcesz uzyskać dostęp do wszystkich pozostałych, to musisz wykupić płatną wersję programu. Jeśli chodzi o szablony newsletterów, to GetResponse zdecydowanie wygrywa na tym polu.
Automatyzacja procesów
Oba programy do wysyłki newsletterów oferują dosyć zaawansowane funkcje do automatyzacji procesów, które pozwalają na tworzenie sekwencji e-mail w oparciu o konkretne akcje lub zachowania odbiorców.
Mailchimp oferuje kilka automatyzacji, takich jak automatyczne wysyłanie e-maili po zapisie na newsletter, powiadomienie o porzuconym koszyku, czy odwiedzenie konkretnego adresu URL.
GetResponse oferuje wszystkie z powyższych funkcji z dodatkiem opcji lead scoring. Chociaż oba programy oferuję dosyć podobne funkcje do marketing automation, to GetResponse radzi sobie o wiele lepiej jeśli chodzi o zaawansowane automatyzacje.
Jeśli zależy Ci na automatyzacji e-mail marketingu, to lepiej wybrać GetResponse.
Segmentacja bazy kontaktów
Podział listy mailingowej na różne segmenty jest bardzo ważna. Mailchimp oferuje wiele opcji do segmentacji, takich jak konkretne zachowania odbiorców, lokalizacja, czy płeć.
Problem polega na tym, że nie można zarządzać adresami na różnych listach, ponieważ każda z nich jest oddzielona, co uniemożliwia dodanie jednego adresu e-mail do dwóch osobnych list mailingowych.
GetResponse pozwala na bardziej zaawansowaną segmentację bazy kontaktów. Segmenty można lepiej konfigurować, a dzielenie ich na grupy jest o wiele łatwiejsze. Możemy więc stwierdzić, że w przypadku segmentacji GetResponse radzi sobie lepiej od Mailchimp.
Przeczytaj też: Segmentacja bazy kontaktów – jak zacząć? 13 strategii.
Formularze zapisu
Zarówno Mailchimp, jak i GetResponse oferują szeroki zakres funkcji jeśli chodzi o tworzenie formularzy zapisu do newsletterów.
Mailchimp oferuje edytor, który pozwala stworzyć osadzone lub wyskakujące okna z formularzami na stronę internetową, ale nie ma on wielu opcji do personalizacji wyglądu.
Natomiast GetResponse oferuje rozbudowany edytor formularzy przy użyciu wielu gotowych szablonów, które są dostępne bezpłatnie dla każdego użytkownika programu.
Obsługa klienta i wsparcie
Oba programy oferują świetną obsługę klienta i wsparcie techniczne.
Obsługa GetResponse błyskawicznie odpowiada na zadawane pytania za pomocą czatu na żywo lub wiadomości e-mail. Dużą zaletą GetResponse jest wsparcie techniczne w języku polskim, ponieważ firma pochodzi z naszego kraju.
Obsługa klienta od Mailchimp również szybko odpowiadała na wszelkie pytania i problemy. Niestety tutaj trzeba komunikować się w języku angielskim, co może być dla niektórych firm problemem.
Statystyki i analityka
Oba programy oferuje wszystkie niezbędne funkcje do monitorowania statystyk kampanii.
Możesz śledzić dane, takie jak:
ilość kliknięć w odnośniki
ilość nowych subskrybentów
ilość anulowań subskrypcji
lokalizacja użytkowników
urządzenia użytkowników
Zarówno GetResponse, jak i Mailchimp radzą sobie w tej kwestii bardzo dobrze.
Dodatkową funkcję, którą może się pochwalić GetResponse jest „Perfect timing”, który pozwala na wysyłanie newsletterów w momencie, w którym dany odbiorca jest najczęściej aktywny, aby zwiększyć prawdopodobieństwo przeczytania naszej wiadomości e-mail.
Dostarczalność newsletterów
Dostarczalność, to wskaźnik, który pokazuje jaki procent wysyłanych newsletterów faktycznie trafia na skrzynki pocztowe odbiorców.
Im wyższy wskaźnik dostarczalności – tym lepiej. Dlatego podczas wyboru programu do wysyłki newsletterów warto sprawdzić jego średni wskaźnik.
Oto średni wskaźnik dostarczalności:
GetResponse – 96,9%
Mailchimp – 98.6%
Średnia dostarczalność obu programów jest bardzo podobna i należy do najwyższych na rynku. Jednak w tym przypadku Mailchimp radzi sobie lepiej od GetResponse, co dla niektórych firm może być ważnym czynnikiem.
Przeczytaj też: 13 wskazówek, aby zwiększyć dostarczalność e-maili.
Integracje z aplikacjami
Mailchimp oferuje aż 800 bezpośrednich integracji, co jest bardzo dobrym wynikiem. I chociaż GetResponse również oferuje wiele integracji, to jest ich zdecydowanie mniej niż w przypadku Mailchimp.
Jednak GetResponse oferuje wewnętrzne dodatki, takie jak wbudowany kreator landing pages i stron internetowych, powiadomienia web push, sms marketing, webinary, kreator kursów online i wiele więcej.
GetResponse to prawdziwy kombajn marketingowy, który pozwala na stworzenie kompleksowych kampanii bez potrzeby korzystania z dostępnych integracji.
GetResponse vs. Mailchimp – porównanie
Oto tabelka z porównaniem GetResponse oraz Mailchimp:
Funkcje | GetResponse | Mailchimp |
---|---|---|
Cennik | Od 59 złotych | Od 13 dolarów |
Interfejs | ⭐⭐⭐⭐⭐ | ⭐⭐⭐⭐ |
Integracje | ⭐⭐⭐ | ⭐⭐⭐⭐ |
Automatyzacja | Zaawansowane | Podstawowe |
Szablony newsletterów | 150+ | 100+ |
Tworzenie webinarów | Tak | Nie |
Lejki konwersji | Tak | Nie |
Oba programy są świetne, ale GetResponse wygrywa na wielu płaszczyznach.
Który program jest lepszy?
GetResponse to zdecydowany zwycięzca i sprawdza się lepiej od Mailchimp. Oferuje ogromną ilość funkcjonalność za naprawdę niską cenę szczególnie – jeśli chodzi o większą ilość kontaktów.
Oprócz tego GetResponse oferuje pełne wsparcie techniczne i obsługę klienta w języku polskim, a konkurencyjny Mailchimp pozwala na komunikację jedynie po angielsku.
Oczywiście jeśli GetResponse nie przypadł Ci do gustu i szukasz innego narzędzia, to na rynku istnieją też inne świetne alternatywy dla Mailchimp, które warto przetestować.
Dodatkowo, wybierając narzędzie do e-mail marketingu koniecznie sprawdź nasz szczegółowy ranking zawierający najlepsze programy do mailingu.
Nadal nie wiesz, co wybrać? Przeczytaj dodatkowe artykuły: