Najlepsze Programy do Mailingu w 2024 roku – 🏆 Ranking

najlepsze programy do mailingu i wysyłki newsletterów - ranking i porównanie 4

Poszukiwanie idealnego programu do mailingu może być skomplikowanym, zadaniem. Obecnie na rynku istnieje wiele takich narzędzi, a większość z nich oferuje różne funkcje, więc łatwo się zagubić. Dlatego postanowiłem przygotować kompleksowy ranking najlepszych programów do mailingu w 2024 roku.

 

Przez ostatnie lata miałem okazję testować różnorodne platformy, analizować ich funkcje, integracje i oceniać, jak sprawdzają się w praktyce. W tym artykule podzielę się moimi rekomendacjami, prezentując listę 8 najlepszych programów do mailingu.

 

Każde narzędzie, które omawiam w tym rankingu, zostało przeze mnie szczegółowo przetestowane pod względem możliwości, planów cenowych, ilości integracji, poziomu dostarczalności, a nawet jakości obsługi klienta.

 

Dodatkowo przedstawię moją szczerą opinię na temat każdego programu oraz omówię najważniejsze zalety i wady, aby ułatwić Ci wybór odpowiedniego rozwiązania. Dowiesz się konkretnie, co mi się spodobało, a co nie, przy testowaniu każdego z tych programów.

 

Bez owijania w bawełnę – szczerze i konkretnie, według moich testów. ❌ 

Najlepsze programy do mailingu

  1. GetResponse – najlepszy program do mailingu

  2. MailerLite – najlepszy dla osób początkujących

  3. ConvertKit – najlepszy dla twórców internetowych

  4. ActiveCampaign – najlepszy do automatyzacji procesów

  5. Brevo – najlepszy dla nielimitowanej ilości kontaktów

  6. Moosend – najlepszy dla segmentacji bazy mailingowej

  7. Beehiiv – najlepszy do tworzenia płatnych newsletterów

  8. Omnisend – najlepszy dla sklepów internetowych

Skrót rankingu – rekomendacje

Szukasz programu do mailingu, ale nie masz czasu czytać? Specjalnie dla Ciebie przygotowałem skrócony ranking najlepszych programów, aby ułatwić Ci wybór.

 

Poniżej znajdziesz trzy najlepsze programy do mailingu/wysyłki wiadomości e-mail, czy masowej wysyłki newsletterów. Regularnie aktualizuję tę listę, aby zawierała aktualne informacje. Mam nadzieję, że pomogę i oszczędzę Ci w ten sposób czas.

  • Dostępna darmowa wersja na zawsze

  • Prosty wizualny edytor newsletterów

  • Polska wersja językowa całej platformy

  • Wskaźnik dostarczalności wynosi 98%

Bezpłatny test – bez ponoszenia kosztów.

GetResponse to zwycięzca rankingu i zdecydowanie polecam go dla większości firm, a nawet osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z e-mail marketingiem. Oferuje bezpłatną wersję oraz wiele dodatkowych funkcji, które zwiększają jego możliwości.

  • Idealny wybór dla początkujących

  • Bardzo intuicyjny interfejs narzędzia

  • Baza aż 50+ gotowych szablonów

  • Funkcje automatyzacji mailingu

Bezpłatny test – bez ponoszenia kosztów.

MailerLite oferuje wiele funkcji, które wspierają wysyłkę mailingu oraz automatyzację procesów. To mój zdecydowany faworyt jeśli chodzi o narzędzia do e-mail marketingu dla osób początkujących, którym zależy na intuicyjnym interfejsie w języku polskim.

  • Najlepszy wybór dla twórców i bloggerów

  • Funkcja tworzenia płatnych newsletterów

  • Bardzo prosty wizualny edytor mailingu

  • Podstawowy kreator formularzy zapisu

Bezpłatny test – bez ponoszenia kosztów.

ConvertKit zapewnia podstawowe funkcje mailingowe i sprawdzi się najlepiej w przypadku twórców internetowych, takich jak blogerzy, youtuberzy lub podcasterzy. Program jest niesamowicie prosty w użyciu i działa bardzo podobnie do edytora tekstowego.

Porównanie listy najlepszych programów do mailingu

Zanim przejdę do szczegółowych recenzji każdego programu do e-mail marketingu, spójrz na poniższą tabelkę, która porównuje listę najpopularniejszych programów do wysyłki mailingu. Zacząłem od najlepszej trójki: GetResponse, MailerLite i ConvertKit.

 

Oto tabelka z porównaniem 8 najlepszych programów do mailingu:

Program do mailinguNajlepszy dlaCennikOcena

GetResponse

Małych i średnich firmOd 59 złotych

4,9 na 5

MailerLite

PoczątkującychOd 49 złotych

4,8 na 5

ConvertKit

Twórców onlineOd 15 dolarów

4,5 na 5

ActiveCampaign

Automatyzacji procesówOd 29 dolarów

4,4 na 5

Brevo

Nielimitowanych kontaktówOd 19 dolarów

4,3 na 5

Moosend

Segmentacji bazy e-mailiOd 9 dolarów

4,2 na 5

Beehiiv

Płatnych newsletterówOd 49 dolarów

4,1 na 5

Omnisend

Sklepów internetowychOd 16 dolarów

3,8 na 5

A jeśli chcesz szybko zapoznać się z porównaniem wszystkich programów, to obejrzyj specjalny film, gdzie omawiam najważniejsze możliwości, zalety i wady tych narzędzi.

💡 Obejrzałeś już cały film? – Teraz zapraszam do szczegółowego rankingu.

Najlepsze programy do wysyłki mailingu w 2024 roku – ranking

Tak jak wspominałem na samym początku – ranking programów do mailingu powstał w oparciu o moje szczegółowe testy i badania. Sprawdzałem wiele narzędzi do wysyłki newsletterów, analizując ich funkcje, plany cenowe, integracje oraz główne zalety i wady.

 

Poniżej znajdziesz listę, która zawiera najlepsze programy do wysyłania mailingu i kampanii e-mail marketingu. Wiele z tych narzędzi oferuje też dodatkowe funkcje, o których również wspominam, więc serdecznie zachęcam do przeczytania całości rankingu.

Edytor e-maili przeciągnij i upuść, biblioteka gotowych szablonów, polska wersja językowa i funkcje automatyzacji procesów marketingu.

Bezpłatny test – bez ponoszenia kosztów.

GetResponse to najpopularniejszy polski program do mailingu, który z roku na rok zdobywa coraz większą popularność wśród wielu marketerów. Program oferuje wiele wbudowanych funkcji do tworzenia newsletterów i bardzo wyróżnia się na tle konkurencji swoim intuicyjnym interfejsem. Główna siedziba firmy znajduje się w Gdańsku, a aktualnie z ich narzędzia korzysta aż 350 tysięcy płacących klientów w 182 krajach.

 

Program pozwala też na prostą edycję newsletterów za pomocą wbudowanego wizualnego edytora, który nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy, czy umiejętności programistycznych. Będzie to więc świetny wybór zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych.

 

Co więcej, GetResponse oferuje aż 30-dniowy darmowy okres, który pozwala na przetestowanie wszystkich funkcji z płatnych planów. Można więc swobodnie testować jego możliwości na własną rękę, a następnie samemu zdecydować, czy warto zainwestować w to narzędzie. 

 

Po zakończeniu darmowego okresu zostaniesz przeniesiony do wersji darmowej, która zawiera mniejszą ilość dostępnych funkcji, ale nadal pozwala ona na wysyłanie mailingu.

 

Będzie to najlepszy wybór dla większości firm i osób prywatnych, które chcą w prosty sposób tworzyć i wysyłać profesjonalnie wyglądające newslettery, a dodatkowo skorzystać z opcji tworzenia stron lądowania, formularzy zapisu i automatyzacji marketingu.

Zalety

Wady

Funkcje GetResponse

GetResponse oferuje największą ilość funkcji spośród wszystkich konkurencyjnych programów, które testowałem. W rzeczywistości jest to kompleksowa platforma do zarządzania marketingiem w swojej firmie, ponieważ znajdziesz tu funkcje do tworzenia stron docelowych, kreator formularzy zapisu, autorespondery, czat na żywo, SMS marketing i wiele więcej – to prawdziwy kombajn marketingowy.

 

Główną funkcją GetResponse jest oczywiście e-mail marketing, który pozwala na tworzenie newsletterów w edytorze, który działa w oparciu o mechanizm „przeciągnij i upuść”. Wystarczy, więc, że przeciągniesz konkretne elementy, takie jak teksty, zdjęcia, filmy, produkty czy przyciski i umieścisz je w dowolnym miejscu swojego newslettera.

 

Co więcej, GetResponse udostępnia dosyć zaawansowane funkcje segmentacji bazy kontaktów, co oznacza, że możesz dowolnie dzielić swoją listę mailingową na segmenty lub grupy, aby w przyszłości lepiej personalizować swoje wiadomości i docierać do konkretnych odbiorców.

 

Dodatkowo, platforma oferuje wiele integracji z innymi narzędziami. Przykładowo możesz zintegrować swój sklep internetowy, ponieważ GetResponse posiada też dużo funkcji dedykowanych dla eCommerce, takich jak ratowanie porzuconych koszyków, pop-upy na stronę, czy rekomendacje produktowe w newsletterach, które są wspierane przez AI.

Cennik GetResponse

Program oferuje cztery plany cenowe, które zostały bardzo dobrze dostosowane do konkretnych potrzeb. Cena GetResponse zaczyna się od 59 złotych miesięcznie za najbardziej podstawowy plan.

 

Dodatkowo wybierając plan 12-miesięczny, otrzymasz zniżkę 18%, a przy wyborze planu 24-miesięcznego zdobędziesz rabat w wysokości aż 30% – świetna opcja.

 

Oto tabelka, która przedstawia wszystkie płatne plany GetResponse:

PlanCenaFunkcje
Email Marketing59 złotych

Newslettery, kreator emaili AI, autorespondery, generator kampanii AI, tworzenie landing page, formularzy zapisu i pop-upów.

Marketing Automation239 złotych

Automatyzacja marketingu, ustawianie cykli automatyzacji, tworzenie webinarów, zaawansowana segmentacja, lejki sprzedażowe.

Ecommerce Marketing449 złotych

Integracje z eCommerce, emaile transakcyjne, odzyskiwanie porzuconych koszyków, kody promocyjne, powiadomienia web-push.

GetResponse MAX2749 złotych

Priorytetowe wsparcie i on boarding, dedykowany adres IP, SMS marketing, rekomendacje AI dla eCommerce, zarządzanie rolami konta.

Pamiętaj, że: oczywiście, cena planu GetResponse rośnie wraz z ilością kontaktów, a więc im więcej kontaktów posiadasz na swojej liście mailingowej, tym więcej ostatecznie musisz zapłacić. Dlatego na początek zachęcam do przetestowania wszystkich funkcji GetResponse przy użyciu 30-dniowego darmowego testu.

Bardzo intuicyjny interfejs w języku polskim, darmowy plan, duża liczba dostępnych integracji oraz niska cena płatnych planów.

Bezpłatny test – bez ponoszenia kosztów.

MailerLite to program do mailingu, który w ostatnim czasie zdobywa ogromną popularność w naszym kraju ze względu na jego zaawansowane funkcje, a jednocześnie bardzo intuicyjny interfejs. Największą zaletą tego programu jest jego prostota i przejrzystość przez co tworzenie newsletterów staje się po prostu przyjemnością.

 

Dodatkowo system mailingowy od MailerLite oferuje wiele dodatkowych funkcji, które bardzo pomagają w zdobywaniu nowych subskrybentów newslettera i ogólnej promocji swoich kampanii marketingowych. 

 

Program zapewnia też duże możliwości personalizacji wyglądu e-maili. W zasadzie możesz ingerować tu w każdy aspekt wyglądu twojego mailingu – zmienić wszystkie kolory, czcionki, przyciski, odstępy, marginesy lub edytować zdjęcia, etc.

 

MailerLite będzie najlepszym wyborem dla osób początkujących lub małych firm, które potrzebują prostego w użyciu programu do mailingu, który pozwala na dużą swobodę w projektowaniu swoich kampanii e-mail marketingu.

Zalety

Wady

Funkcje MailerLite

MailerLite może wydawać się ubogim w funkcje programem ze względu na jego interfejs, ale w rzeczywistości jest wręcz przeciwnie. Program oferuje ogromną ilość dodatkowych, funkcji, które bardzo ułatwiają tworzenie i monitorowanie kampanii marketingowych oraz generowanie nowych subskrybentów newslettera.

 

Oprócz funkcji tworzenia newslettera MailerLite zapewnia też wbudowany kreator landing page, który pozwala na tworzenie stron za pomocą wizualnego edytora „drag-and-drop”. Wszystko działa więc bardzo podobnie do programów graficznych takich jak Canva, czy Photoshop – możesz dodawać i rozmieszczać różne elementy w praktycznie dowolnym miejscu na swojej stronie.

 

Co ciekawe, w darmowym planie możesz opublikować aż 10 landing page.

 

Kolejną funkcją, która bardzo mi się podoba w MailerLite jest jego ogromna biblioteka gotowych szablonów. Obecnie znajdziesz tu 200+ szablonów newsletterów i 50+ szablonów landing page.

 

Niestety, aby otrzymać do nich dostęp, musisz wykupić przynajmniej najtańszy plan, ale moim zdaniem zdecydowanie warto, ponieważ szablony newsletterów MailerLite wyglądają przepięknie – są nowoczesne, więc z każdy znajdzie coś dla siebie.

Cennik MailerLite

Cena MailerLite zaczyna się od 49 złotych miesięcznie za najbardziej podstawowy plan. W ofercie dostępne są dostępne cztery plany cenowe, które zostały dostosowane pod różne potrzeby i zawierają inne funkcjonalności.

 

Dodatkowo wybierając rozliczenie roczne, a więc płacąc za cały rok z góry, otrzymasz 10% zniżkę na wszystkie plany – nie dość, że to prawdopodobnie najtańszy system mailingowy na rynku, to jeszcze możesz otrzymać zniżkę – jestem pod wrażeniem.

 

Oto tabelka, która przedstawia wszystkie płatne plany MailerLite:

PlanCenaFunkcje
Free0 złotych

Wysyłanie do 12,000 e-maili miesięcznie, wizualny edytor przeciągnij i upuść, kreator automatyzacji, tworzenie stron internetowych i landing page, kreator formularzy zapisu i pop-upów.

Growing Business49 złotych

Wysyłanie nielimitowanej ilości e-maili miesięcznie, sprzedaż produktów cyfrowych, nieograniczona liczba szablonów, dynamiczne e-maile, nieograniczona liczba stron, tworzenie testów A/B.

Advanced149 złotych

Zaawansowane funkcje automatyzacji marketingu, integracja z Facebookiem, edytor HTML, więcej wyzwalaczy automatyzacji, asystent pisania AI, 15% zniżki na Google Workspace, inteligentna wysyłka.

EnterpriseIndywidualna

Priorytetowe wsparcie techniczne, dedykowane success manager, dedykowany adres IP i konsultacje dostarczalności, szkolenia wdrożeniowe, audyt konta i poprawa wydajności, nieograniczona liczba użytkowników.

Dodatkowo MailerLite oferuje 30-dniowy darmowy okres, który pozwala na przetestowanie funkcji z wszystkich płatnych planów, aby pokazać Ci jego wszystkie możliwości bez ponoszenia żadnych kosztów. Zdecydowanie zachęcam do skorzystania z tej opcji – warto.

Bardzo podstawowy edytor newsletterów, dodatkowe funkcje do automatyzacji e-maili i autoresponderów, idealny dla twórców.

Bezpłatny test – bez ponoszenia kosztów.

ConvertKit to program do wysyłki mailingu, który jest często wybierany przez twórców internetowych, ze względu na jego dodatkowe możliwości zwiększania listy mailingowej i monetyzacji swoich treści. Jest to niezwykle popularna platforma mailingowa, ponieważ według danych, aktualnie z ConvertKit korzysta więcej niż 657 tysięcy twórców, co jest ogromnym wynikiem jeśli chodzi o narzędzia do e-mail marketingu.

 

Intuicyjny interfejs i niska cena sprawiają, że ConvertKit musiał znaleźć się na liście najlepszych programów do wysyłki newsletterów. Narzędzie oferuje wiele funkcji, całkowicie darmowy plan oraz bardzo wysoki wskaźnik dostarczalności wysyłanych kampanii mailingowych.

 

Program będzie idealnym wyborem dla osób, które chcą wysyłać kampanie email marketingowe oraz sprzedawać w niej swoje produkty cyfrowe, takie jak e-booki, czy kursy online. ConvertKit sprawdzi się też świetnie u osób, które zamierzają stworzyć płatny newsletter, który jest dostępny tylko dla czytelników, którzy płacą miesięczną subskrypcję.

Zalety

Wady

Funkcje ConvertKit

ConvertKit oferuje podstawowe funkcje email marketingu. Nie znajdziesz tu rozbudowanych opcji automatyzacji procesów, generowania raportów, czy zaawansowanych opcji personalizacji, ponieważ jest to narzędzie kierowane głównie do bloggerów, twórców kursów online, małych przedsiębiorców, czy freelancerów.

 

Program posiada prosty edytor newsletterów, który działa podobnie do zwyczajnego edytora tekstowego takiego jak Microsoft Word, czy Dokumenty Google. Możesz w nim edytować teksty, nagłówki, kolory, przyciski CTA oraz dodawać zdjęcia lub odnośniki. Dodatkowo istnieje opcja podglądu newslettera, która pokazuje, jak będzie się on prezentować na skrzynkach odbiorców.

 

Oprócz tego ConvertKit ma wbudowany kreator landing page, który pozwala na stworzenie prostej strony docelowej. Na takiej stronie możesz umieścić formularz zapisu do Twojego newslettera, kilka odnośników oraz dowolne zdjęcia – to bardzo prosty edytor.

ConvertKit posiada też bibliotekę gotowych szablonów, ale niestety nie jest ich dużo.

 

Obecnie ConvertKit oferuje 15 szablonów e-mail, które wyglądają co prawda profesjonalnie, ale są dosyć proste. Niestety zostaje w tej kwestii trochę w tyle w porównaniu z konkurencyjnymi programami takimi jak GetResponse, czy MailerLite.

Cennik ConvertKit

Cena ConvertKit zaczyna się od 15 dolarów miesięcznie za podstawowy plan, który oferuje do 300 kontaktów w bazie mailingowej, nielimitowaną ilość wysyłanych newsletterów, tworzenie landing page i formularz zapisu, segmentację i wiele więcej.

 

Wybierając roczną płatność otrzymasz aż dwa miesiące ConvertKit za darmo w ramach zniżki na wszystkie plany.

 

Oto tabelka, która przedstawia wszystkie płatne plany ConvertKit:

PlanCenaFunkcje
Free0 dolarów

Maksymalnie 1000 subskrybentów newslettera, nielimitowana ilość stron docelowych, formularzy i wysyłanych e-maili, podstawowa segmentacja, sprzedaż produktów cyfrowych.

Creator15 dolarów

Darmowe i płatne rekomendacje Twojego newslettera, czat na żywo i wsparcie e-mailowe, bezpłatna migracja z innego narzędzia, wizualny edytor automatyzacji, dostęp do integracji.

Creator Pro29 dolarów

Nielimitowana ilość użytkowników konta, system poleceń newslettera, zaawansowana analityka i raportowanie, statystyki dostarczalności, scoring subskrybentów w oparciu o ich zaangażowanie.

Dodatkowo ConvertKit oferuje całkowicie darmowy plan bez ograniczeń czasowych, który pozwala na obsługę listy mailingowej do 1000 kontaktów oraz wysyłkę nielimitowanych wiadomości e-mail. 

 

Niestety w tym planie są pewne ograniczenia, takie jak widoczny znak wodny ConvertKit w stopce newsletterów, czy brak automatyzacji i dostępu do integracji. Będzie to jednak idealny plan na rozpoczęcie swojej przygody z tym narzędziem do wysyłki mailingu.

Zaawansowane funkcje automatyzacji marketingu, wbudowany system CRM oraz świetny wizualny kreator newsletterów.

Bezpłatny test – bez ponoszenia kosztów.

ActiveCampaign to bardzo zaawansowane narzędzie do wysyłki newsletterów, które oferuje wiele dodatkowych funkcji do automatyzacji marketingu i monitorowania statystyk kampanii. Program ten sprawdzi się idealnie jako profesjonalne rozwiązanie dla bardziej wymagających osób.

 

Jego dużym plusem jest bardzo wysoki wskaźnik dostarczalności, który od lat znajduje się w czołówce spośród wszystkich konkurencyjnych programów do e-mail marketingu. Oznacza to, że możesz mieć pewność, że wysyłane newslettery trafią do odbiorców.

 

Dodatkowo ActiveCampaign zapewnia ogromną ilość integracji z innymi narzędziami, które można wdrożyć do kreatora automatyzacji. Będzie to więc świetne rozwiązanie dla sklepów eCommerce, którym zależy na zaawansowanej automatyzacji sprzedaży, segmentacji, czy marketingu.

Zalety

Wady

Funkcje ActiveCampaign

Funkcje ActiveCampaign są bardzo rozbudowane, ponieważ nie jest to zwykły program do mailingu, a zaawansowana platforma do automatyzacji procesów marketingowych. Program oferuje wbudowany edytor graficzny newsletterów, który działa na znanym mechanizmie „przeciągnij i upuść”

 

Wewnątrz edytora znajdują się opcje podglądu wiadomości e-mail na urządzeniach mobilnych oraz możliwość wysłania testowego newslettera na jeden adres pocztowy.

 

Najbardziej rozbudowaną funkcją ActiveCampaign jest oczywiście automatyzacja, która pozwala na tworzenie wielu sekwencji, które wykonują się automatycznie po dokonaniu przez odbiorcę konkretnej akcji. Przykładem najprostszej automatyzacji może być przesłanie wiadomości powitalnej do każdego nowego subskrybenta newslettera lub potwierdzenie zamówienia do wszystkich klientów Twojego sklepu internetowego.

 

Program oferuje też bardzo zaawansowane funkcje analityczne do raportowania i monitorowania statystyk kampanii marketingowych. Możesz śledzić dane, takie jak współczynnik klikalności, ilość kliknięć, lokalizację odbiorców, wskaźnik dostarczalności i wiele więcej. Dodatkowo ActiveCampaign zapewnia aż 940 integracji z platformami eCommerce, systemami CRM lub platformami analitycznymi.

 

Świetną funkcją ActiveCampaign jest też możliwość tworzenia i wysyłki masowych wiadomości SMS. Możesz stworzyć zwykłą kampanię SMS marketingu lub ustawić automatyzację na konkretny wyzwalacz, lub datę i godzinę. Niestety ta funkcja jest dodatkowo płatna i nie jest dostępna w normalnych planach cenowych.

Cennik ActiveCampaign

Cena ActiveCampaign zaczyna się od 29 dolarów miesięcznie przy rocznej płatności za najbardziej podstawowy plan. W tym pakiecie znajdziesz funkcje tworzenia newsletterów, automatyzacji marketingu i śledzenia kluczowych danych kampanii. Będzie to najlepszy plan na rozpoczęcie swojej przygody z tym narzędziem.

 

Oto tabelka, która przedstawia wszystkie płatne plany ActiveCampaign:

PlanCenaFunkcje
Lite29 dolarów

E-mail marketing, automatyzacja procesów, tworzenie formularzy zapisu, śledzenie ruchu na stronie, analityka i raporty statystyk, dokumentacja API i integracje.

Plus49 dolarów

Kreator landing pages, kreator pop-upów i zaawansowanych formularzy, własna domena serwera e-mail, integracja WooCommerce, Shopify i BigCommerce.

Professional149 dolarów

Optymalizacja czasu wysyłki za pomocą AI, automatyzacja testów A/B, integracja Salesforce, integracja Microsoft Dynamics 365, śledzenie i optymalizacja konwersji.

Enterprise259 dolarów

Personalizowane raportowanie, personalizowane obiekty, zwiększone bezpieczeństwo konta, dedykowany przedstawiciel konta, nielimitowane tworzenie testów A/B, wsparcie HIPAA, 10 użytkowników konta.

Dodatkowo ActiveCampaign oferuje 14-dniowy darmowy okres do przetestowania wszystkich funkcji programu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Uważam, że jest to idealna możliwość na sprawdzenie funkcjonalności na własną rękę przed wykupieniem jednego z płatnych planów – zdecydowanie polecam.

Kompleksowa platforma do zarządzania e-mail marketingiem oraz automatyzacją procesów. Dodatkowo ma system CRM.

Bezpłatny test – bez ponoszenia kosztów.

Brevo to program do wysyłki wiadomości email, który będzie idealnym rozwiązaniem dla kompleksowych potrzeb marketingowych. Wcześniej firma działała pod nazwą Sendinblue, ale kilka miesięcy temu całkowicie zmienili oni branding, aktualizując nazwę firmy, logo oraz funkcjonalności.

 

Wysyłanie mailingu za pomocą Brevo jest bardzo proste i intuicyjne za sprawą jego czytelnego interfejsu. Dużą zaletą platformy jest też szybkość działania i brak jakichkolwiek błędów podczas działania, co bardzo usprawniało moją pracę przy tworzeniu kampanii marketingowych.

 

Podobnie jak większość programów do wysyłki newsletterów, Brevo również oferuje intuicyjny edytor mailingowy, który działa w oparciu o system „drag-and-drop”. Możesz swobodnie dodawać do swojego e-maila elementy takie jak tytuły, zdjęcia, przyciski, nawigację, odstępy, kolumny i wiele więcej. Dodatkowo możesz też zapisywać bloki, aby nie tracić w przyszłości czasu na tworzenie konkretnych sekwencji elementów od zera – uwielbiam tę opcję.

 

Po moich szczegółowych testach uważam, że Brevo jest najlepszym programem do mailingu dla małych i średnich firm, które potrzebują solidnego rozwiązania do masowej wysyłki newsletterów.

Zalety

Wady

Funkcje Brevo

Brevo oprócz świetnych funkcji e-mail marketingu oferuje też dodatkowe możliwości. Narzędzie pozwala też na wysyłkę wiadomości SMS, co jest dużą zaletą, ponieważ mało konkurencyjnych programów do mailingu oferuje taką funkcję.

 

Dodatkowo wśród funkcji Brevo znajduje się opcja wysyłania e-maili transakcyjnych, które unikają filtrów antyspamowych. Jest to świetna funkcja dla osób, które masowo wysyłają wiadomości email z dużą presją czasu. Będzie to idealna opcja dla sklepów internetowych, które wysyłają automatyczne potwierdzenia zamówień lub informacje o dostawach do swoich klientów. Brevo dostarcza e-maile transakcyjne w mniej niż 20 sekund, co jest bardzo wysokim wynikiem w branży.

 

Kolejną funkcją, która bardzo się wyróżnia na tle innych są tworzenie kampanii WhatsApp. Korzystając z Brevo możesz wysyłać masowe wiadomości WhatsApp, które zawierają obrazy, filmy, załączniki, a nawet przyciski CTA do Twojej oferty – nigdzie wcześniej nie spotkałem się z taką funkcją i jestem pod ogromnym wrażeniem. 

 

Tworzenie wiadomości WhatsApp jest banalnie proste, ponieważ dzieje się za pomocą wbudowanego edytora, który w czasie rzeczywistym pokazuje jak będzie wyglądać stworzona wiadomość.

Cennik Brevo

Cena Brevo zaczyna się od 19 dolarów miesięcznie za najbardziej podstawowy plan. Przy jego użyciu możesz wysyłać do 20,000 e-maili miesięcznie bez limitu kontaktów w bazie. Otrzymasz też dostęp do biblioteki szablonów, będziesz mógł śledzić najważniejsze statystyki i dane swoich kampanii oraz automatyzować procesy marketingu przy użyciu wbudowanego kreatora.

 

Oto tabelka, która przedstawia wszystkie płatne plany Brevo:

PlanCenaFunkcje
Starter19 dolarów

Wysyłanie do 20,000 e-maili miesięcznie, nielimitowana baza kontaktów, brak dziennych limitów wysyłki, automatyzacja procesów, e-maile transakcyjne, statystyki w czasie rzeczywistym.

Business49 dolarów

Automatyzacja e-mail marketingu, dodatkowe opcje AI, tworzenie testów A/B, zaawansowana analityka i raportowanie, dostęp do konta dla kilku użytkowników, wsparcie telefoniczne.

EnterpriseIndywidualna

Najwyższy poziom bezpieczeństwa, priorytetowe wsparcie techniczne, ekskluzywne dodatki, dopasowane wdrożenie użytkowników, zaawansowane integracje, dedykowany adres IP.

Dodatkowo Brevo oferuje darmowy plan na zawsze, który pozwala na wysyłanie do 300 newsletterów dziennie bez ponoszenia żadnych kosztów. Otrzymasz też dostęp do wizualnego edytora e-maili oraz kampanii SMS marketingu i masowej wysyłki wiadomości WhatsApp.

Zaawansowany program do newsletterów i automatyzacji. Oferuje sporo integracji z innymi aplikacjami i monitorowanie danych.

Bezpłatny test – bez ponoszenia kosztów.

Moosend to najlepszy program do mailingu dla osób, które szukają taniego rozwiązania z zaawansowanymi funkcjami automatyzacji i szczegółowej analizy danych i raportów. Moosend sprawdzi się więc świetnie w biznesach eCommerce, agencjach marketingu e-mailowego, firmach saas, ale też w małych lokalnych przedsiębiorstwach.

 

Niestety interfejs użytkownika nie jest tak intuicyjny jak w przypadku konkurencyjnych programów, takich jak MailerLite, czy GetResponse przez co na początku część funkcji może wydawać się trochę skomplikowana.

 

Dodatkowo Moosend oferuje opcje do sprawnego zarządzania listami odbiorców. Możesz importować kontakty za pomocą plików .txt, .csv, lub .excel – to bardzo ułatwia dodawanie nowych adresów do listy mailingowej. Oprócz tego program zapewnia gotowe szablony segmentacji, które strasznie przyśpieszają pracę.

Zalety

Wady

Funkcje Moosend

Moosend to program mailingowy, który oferuje standardowe funkcje wspierające email marketing, takie jak segmentacja list mailingowych, wizualny edytor e-maili, kreator landing page i formularzy zapisu oraz automatyzacja procesów marketingowych.

 

Funkcją, która zasługuje na uwagę, jest zdecydowanie zaawansowana automatyzacja, ponieważ Moosend oferuje wiele opcji automatycznych wyzwalaczy oraz bibliotekę 18 gotowych szablonów automatyzacji, które można samodzielnie skonfigurować w ciągu kilku minut.

 

Dodatkowo Moosend wyróżnia się szczegółowymi raportami statystyk wysłanych kampanii mailingowych. Możesz śledzić mapy kliknięć, geolokalizację subskrybentów, przychody generowane przez e-maile, wskaźniki otwarć, a nawet klientów poczty z których korzystają odbiorcy Twojego newslettera.

 

Moosend też oferuje możliwość przeprowadzania testów A/B, podczas których można badać, które newslettery są bardziej efektywne. Funkcja działa naprawdę dobrze i podczas moich testów nie trafiłem się na żadne błędy, czy problemy, więc zdecydowanie polecam.

Cennik Moosend

Cena Moosend zaczyna się od 9 dolarów miesięcznie za podstawowy plan, który oferuje nielimitowaną ilość wysyłanych newsletterów, automatyzację procesów, tworzenie stron landing page i e-maile transakcyjne. Wybierając roczną płatność, zyskasz zniżkę 22% na wszystkie plany Moosend.

 

Oto tabelka, która przedstawia wszystkie płatne plany Moosend:

PlanCenaFunkcje
Pro9 dolarów

Nielimitowana ilość wysyłanych newsletterów, automatyzacja procesów, kreator landing page i formularzy zapisu, obsługa e-maili transakcyjnych.

EnterpriseIndywidualna

Dedykowany account manager, personalizowane raporty kampanii, dedykowany adres IP, załączniki plików w e-mailach, zabezpieczenia SSO i SAML.

Dodatkowo Moosend oferuje 30-dniowy darmowy okres, który pozwala na przetestowanie wszystkich funkcji programu bez ponoszenia żadnych kosztów. Standardowo zachęcam do skorzystania z darmowej wersji, zanim wybierzesz jeden z płatnych planów tego narzędzia.

Wiele funkcji do monetyzacji newslettera i zwiększania ilości subskrybentów. Idealny wybór dla twórców marek osobistych.

Bezpłatny test – bez ponoszenia kosztów.

Beehiiv to platforma do wysyłki mailingu, która w ciągu kilku ostatnich lat zdobywa ogromną popularność wśród twórców newsletterów. Program oferuje wiele funkcji do monetyzacji swoich treści oraz szybkiego wzrostu liczy subskrybentów newslettera. Będzie to najlepszy wybór dla osób, które budują swoją markę osobistą i chcą rozpocząć własny mailing.

 

Ten program do mailingu oferuje nielimitowaną ilość wysyłanych newsletterów w każdym planie cenowym, co jest bardzo dużym atutem w porównaniu z konkurencyjnymi narzędziami do e-mail marketingu. 

 

Ogólna cena Beehiiv jest bardzo niska, co szczegółowo omawiam poniżej, w dalszej części.

Zalety

Wady

Funkcje Beehiiv

Beehiiv to program do mailingu, który z pewnością wyróżnia się na tle konkurencji swoim zestawem funkcjonalności. Narzędzie pozwala tworzyć i wysyłać newslettery, ale dodatkowo oferuje funkcje monetyzacji swoich treści za pomocą płatnych dostępów.

 

Możesz więc stworzyć płatny newsletter dla swoich odbiorców i stworzyć w ten sposób pasywny dochód. Według statystyk, twórcy newsletterów na Beehiiv zarabiają miesięcznie około 1,230,000 dolarów – to naprawdę imponująca kwota.

 

Dodatkowo Beehiiv ma ogromną ilość specjalnych funkcji do zwiększania listy subskrybentów newslettera. Przykładowo możesz skorzystać z funkcji, takich jak system poleceń, który umożliwia polecanie Twojego newslettera przez innych subskrybentów oraz rekomendacje, które automatycznie polecają Twój newsletter w innych newsletterach o podobnej tematyce.

 

Najlepszą funkcją Beehiiv jest zdecydowanie Magic Links, a więc odnośniki, które po kliknięciu automatycznie zapisują użytkownika do listy mailingowej. W ten sposób można bardzo ułatwić zapis do newslettera, ponieważ wystarczy dosłownie jedno kliknięcie.

Cennik Beehiiv

Cena Beehiiv zaczyna się od 49 dolarów miesięcznie za podstawowy plan, który pozwala na wysyłkę nieograniczonej ilości newsletterów, własną domenę oraz listę mailingową do 10 tysięcy kontaktów. Będzie to najlepszy plan dla zdecydowanej większości osób, które chcą stworzyć profesjonalny newsletter.

 

Oto tabelka, która przedstawia wszystkie płatne plany Beehiiv:

PlanCenaFunkcje
Grow49 dolarów

Do 10,000 kontaktów na liście mailingowej, nielimitowana ilość wysyłanych newsletterów, własna domena, subskrypcje premium, tworzenie segmentów, ankiety w newsletterach, dostęp do dokumentacji API.

Scale99 dolarów

Do 100,000 kontaktów na liście mailingowej, nielimitowana ilość wysyłanych newsletterów, zaawansowana segmentacja, program polecający, automatyzacje procesów, zaawansowana analityka, testy A/B, opcje AI.

EnterpriseIndywidualna

Dedykowany menadżer konta, zaawansowane bezpieczeństwo, priorytetowe wsparcie techniczne, dedykowany adres IP, wdrożenie i dostęp do kursów online, 250 kredytów AI miesięcznie i wiele więcej.

Dodatkowo Beehiiv oferuje też darmowy plan z limitem do 2,500 kontaktów, który pozwala na wysyłanie newsletterów bez ograniczeń, funkcje analizy danych oraz optymalizację dostarczalności. Zdecydowanie zachęcam do skorzystania z darmowej wersji przed wykupieniem płatnego planu.

Najlepszy program do newsletterów dla sklepów internetowych, automatyzacji procesów marketingowych i wysyłki SMS.

Bezpłatny test – bez ponoszenia kosztów.

Omnisend do program do e-mail marketingu, który najlepiej sprawdzi się w sklepach internetowych, którym zależy na sprawnej automatyzacji wysyłki mailingu. 

 

Firma została założona w 2014 roku i jest bardzo częstym wyborem w branży eCommerce ze względu na dużą ilość integracji oraz opcje monitorowania generowanego przychodu z e-mail marketingu.

 

Program oferuje bezpłatną migrację z konkurencyjnych narzędzi, takich jak Klavyio lub Mailchimp, więc bezproblemu możesz w krótkim czasie przenieść wszystkie swoje kontakty. A jeśli korzystałeś wcześniej z innego narzędzia, to możesz zaimportować swoje kontakty za pomocą zwykłego pliku.

Zalety

Wady

Funkcje Omnisend

Główną funkcję Omnisend jest e-mail marketing, a więc program oferuje opcje do tworzenia i wysyłki newsletterów, takie jak wizualny edytor e-maili, kreator formularzy zapisu, segmentacja, czy importowanie kontaktów.

 

Jednak to, czym Omnisend wyróżnia się na tle konkurencji są zaawansowane funkcje automatyzacji dla eCommerce, które pozwalają na tworzenie personalizowanych newsletterów i wiadomości SMS do potencjalnych klientów. 

 

Wewnątrz programu możesz filtrować przepływy automatyzacji oraz korzystać z bazy szablonów, takich jak e-maile powitalne, porzucone koszyki, potwierdzenia zamówień i wiele więcej.

 

Kolejną funkcją Omnisend, która zasługuje na wyróżnienie, jest Mapa Cyklu Życia Klienta, która wykorzystuje sztuczną inteligencją do sortowania subskrybentów na różne segmenty, w zależności od tego ile kupują, jak często kupują i kiedy ostatnio dokonali zakupu. W ten sposób, można wysyłać personalizowane newslettery do konkretnych segmentów, aby zwiększyć ich skuteczność.

Cennik Omnisend

Cena Omnisend zaczyna się od 16 dolarów miesięcznie za najbardziej podstawowy plan, który oferuje wysyłkę do 6,000 e-maili miesięcznie, nielimitowaną ilość powiadomień web-push oraz priorytetowe wsparcie techniczne. Oczywiście cena rośnie wraz z większą ilością kontaktów w bazie, jak w przypadku większości programów do e-mail marketingu.

 

Oto tabelka, która przedstawia wszystkie płatne plany Omnisend:

PlanCenaFunkcje
Standard16 dolarów

E-mail marketing, SMS marketing, powiadomienia web-push, automatyzacja marketingu, tworzenie testów A/B, planowanie wysyłek kampanii, kreator formularzy, segmentacja kontaktów, analityka i raporty.

Pro59 dolarów

Wszystkie funkcje z planu Standard oraz bardziej zaawansowana analityka i raporty skuteczności kampanii, nielimitowana ilość wysyłanych newsletterów, 3,933 darmowych SMSów miesięcznie do wysłania.

Dodatkowo Omnisend oferuje darmowy plan na zawsze, który pozwala na wysyłanie do 500 e-maili miesięcznie, automatyzację procesów, tworzenie landing page, formularzy zapisu i wiele więcej. Będzie to idealny wybór dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę w dziedzinie marketingu e-mailowego.

Program do mailingu – co to jest?

Program do mailingu to oprogramowanie służące do zarządzania i wysyłania wiadomości e-mail masowo lub w sposób zautomatyzowany. Takie programy są często używane w marketingu internetowym do prowadzenia kampanii e-mail marketingu, wysyłania newsletterów, informowania potencjalnych klientów o promocjach lub nowościach, oraz do utrzymywania kontaktu z subskrybentami.

 

Najlepsze programy do mailingu oferują funkcje, takie jak tworzenie i personalizacja szablonów e-maili, zarządzanie listami subskrybentów, planowanie automatycznych wysyłek, śledzenie wyników kampanii (takich jak współczynnik otwierania e-maili, klikalność linków, czy dostarczalność), oraz zapewnianie zgodności z przepisami dotyczącymi prywatności i zasadami antyspamowymi.

 

Dodatkowo wiele popularnych programów do wysyłki newsletterów oferuje dodatkowe funkcjonalności, które sprawiają, że zarządzanie swoimi kampaniami staje się o wiele prostsze. Przykładem takich funkcji są wbudowane kreatory stron docelowych, formularzy zapisu, a nawet blogów.

Jakie funkcje powinien mieć program do mailingu?

Oprócz funkcji wysyłania wiadomości email programy do mailingu powinny zawierać zestaw dodatkowych funkcji, które bardzo ułatwią tworzenie kampanii email marketingu. Oto funkcje, jakie powinien mieć program do wysyłki mailingu:

Wizualny edytor wyglądu e-maili

Edytor wizualny to obecnie najważniejsza funkcja, jaką powinien posiadać dobry program do mailingu. Umożliwia ona tworzenie estetycznych i profesjonalnych wiadomości email marketingowych bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy z zakresu kodowania HTML.

 

Większość edytorów wizualnych działa w oparciu o mechanizm typu „przeciągnij i upuść”, a więc wystarczy przeciągnąć konkretne elementy, takie jak teksty, zdjęcia, przyciski lub odnośniki z mediami społecznościowymi w dowolne miejsce e-maila.

 

Przykładem programów, które oferują taką funkcję „przeciągnij i upuść” są GetResponse, MailerLite, czy Brevo – wszystkie te narzędzia pozwalają na tworzenie profesjonalnych newsletterów za pomocą wizualnego edytora.

Segmentacja bazy kontaktów

Funkcja segmentacji pozwala dzielić listę kontaktów na grupy na podstawie różnych kryteriów, takich jak wiek, lokalizacja, aktywność w poprzednich kampaniach czy preferowane tematy. Dzięki temu można wysyłać spersonalizowane treści do konkretnych segmentów, co zwiększa skuteczność i zainteresowanie odbiorców. Segmentacja bazy kontaktów jest niezwykle przydatną funkcją i powinna się znaleźć w każdym programie do wysyłania email marketingu.

Automatyzacja email marketingu

Automatyzacja e-mail marketingu pozwala na planowanie i wysyłanie wiadomości mailingowych w określonych terminach lub w odpowiedzi na określone działania użytkowników (np. rejestracja na stronie, zakup produktu). Można także tworzyć tzw. „drip campaigns” – serię wiadomości wysyłanych automatycznie w określonych odstępach czasu, co pomaga utrzymać zaangażowanie odbiorców.

 

Najlepsze narzędzia do email marketingu posiadają też funkcję tworzenia automatyzacji za pomocą wizualnego kreatora, który zapewnia intuicyjny edytor. Wystarczy, że umieścisz konkretny wyzwalacz automatyzacji, a więc akcję, która ma ją wywołać, a następnie działanie które ma po niej wystąpić.

Formularze zapisu i pop-upy

Formularze zapisu i pop-upy to kluczowe funkcje, które pozwalają na pozyskiwanie nowych kontaktów do list mailingowych oraz pomagają zachęcić potencjalnych klientów do wykonania określonych działań, takich jak subskrypcja newslettera czy pobranie darmowej treści.

 

Dobre narzędzia do email marketingu pozwalają na łatwe tworzenie i dodawanie formularzy zapisu do strony internetowej lub pop-upów, które można dostosować do wyglądu strony oraz celu, jaki mają spełniać.

 

Programy takie jak GetResponse, czy MailerLite pozwalają na tworzenie formularzy i pop-upów, a następnie umieszczenie ich na swoją stronę internetową. Możesz też skorzystać z bazy gotowych szablonów, które są dostępne bezpłatnie, dla użytkowników płatnych planów.

Tworzenie testów A/B

Testy A/B są niezwykle przydatną funkcją, która znacząco zwiększa skuteczność kampanii email marketingu. Funkcja ta umożliwia tworzenie dwóch (lub więcej) wersji danej wiadomości email, które różnią się jednym elementem, takim jak linia tematu, treść czy wygląd przycisków.

 

Następnie program do mailingu losowo wybiera, która wersja zostanie wysłana do poszczególnych segmentów bazy kontaktów, a wyniki są analizowane pod kątem wskaźników takich jak współczynnik otwierania czy klikalności. Tworząc testy A/B można lepiej zrozumieć preferencje odbiorców i dostosować strategię komunikacji, aby osiągnąć lepsze wyniki.

Kreator landing page

Kreator landing page to narzędzie umożliwiające szybkie tworzenie i publikację stron docelowych, które mają za zadanie przekonać użytkowników do wykonania określonych akcji, takich jak:

 

  • subskrypcja newslettera,

  • zapisanie się na webinar,

  • pobranie e-booka,

  • dokonanie zakupu.

 

Większość dobrych programów do wysyłki newslettera oferuje funkcję kreatora landing page, który pozwala na szybkie tworzenie profesjonalnych stron bez umiejętności programowania. Tego typu kreatory oferują wizualne edytory wyglądy, które pozwalają na dodawanie dowolnych elementów.

 

Dodatkowo wiele narzędzi do e-mail marketingu oferuje edytor stron internetowych, który umożliwia stworzenie prostej witryny bez potrzeby programowania. Przykładem takiego narzędzia jest MailerLite, który posiada wbudowany kreator stron WWW.

Gotowe szablony

Gotowe szablony to zestawy wcześniej zaprojektowanych szablonów wiadomości email lub landing page, które można wykorzystać do szybkiego i łatwego tworzenia profesjonalnych kampanii e-mail marketingowych.

 

Tego typu szablony obejmują różnorodne style i tematyki, takie jak promocje, wydarzenia, powiadomienia, newslettery czy życzenia świąteczne.

 

Dzięki gotowym szablonom nie trzeba zaczynać od zera, co oszczędza czas i wysiłek w procesie tworzenia wiadomości email marketingowych. Ponadto, wiele programów oferuje funkcje personalizacji, które pozwalają dostosować szablony do własnych potrzeb, dodając logo, kolory firmowe oraz własne treści.

 

Szablony newsletterów są idealne zarówno dla osób początkujących, które nie posiadają doświadczenia w projektowaniu, jak i dla zaawansowanych marketerów, którzy chcą szybko uruchomić swoje kampanie mailingowe.

4.7/5 - (221 votes)
Udostępnij ten artykuł: