Co to jest newsletter?
Zanim zajmiemy się rozwijaniem swojej listy subskrybentów, ważne jest, abyś zrozumiał, czym dokładnie jest newsletter oraz do czego w rzeczywistości służy.
Newsletter jest komunikacją odbywającą się przez skrzynkę pocztową, która jest wysyłana systematycznie oraz zawiera informacje na temat Twojego biznesu, dostępnych promocji lub newsów branżowych. Tak naprawdę można wykorzystać go w dowolny sposób.
Głównym celem jest utrzymywanie relacji z naszymi odbiorcami poprzez wysyłanie im wiadomości. Pamiętaj, że w newsletterze nie tylko chodzi o przesyłanie ofert oraz promocji. Najważniejszym elementem jest przekazywanie wartości swoim subskrybentom.
Zaleca się, aby newsletter składał się w 90% z treści edukacyjnych oraz tylko w 10% z treści promocyjnych. Pamiętaj o tym, ponieważ pomoże Ci to zdobyć większą ilość subskrybentów.
Jak mierzyć jakość newslettera?
Posiadanie newslettera jest niezwykle ważnym elementem podczas budowania swojego biznesu. Utrzymywanie relacji z odbiorcami pomaga zwiększyć świadomość marki i zdobywać nowych klientów.
Ważne jest, abyś potrafił skutecznie mierzyć wyniki swoich działań oraz wiedział, na czym konkretnie się skupić, aby rozwijać zwiększać listę mailingową.
Poniżej znajdują się najważniejsze dane, które musisz mierzyć:
- Open-rate: testuj swoją treść i tekst w nagłówku.
- Współczynnik dostarczalności: testuj wysyłanie w różnych momentach
- Współczynnik klikalności: testuj pozycję i wygląd swojego CTA
- Współczynnik konwersji: testuj wartość merytoryczną maila
Skupiając się na tych elementach, sukces Twojego newslettera jest praktycznie gwarantowany, Wystarczy śledzić oraz testować działanie tych współczynników.
7 skutecznych taktyk zwiększania liczby subskrybentów newslettera
1. Maksymalnie ułatw subskrypcję
Jednym z najważniejszych wskazówek odnośnie zdobywania większej ilości zapisów newslettera jest maksymalne ułatwienie jego subskrypcji. Proces musi być banalnie prosty oraz bardzo przejrzysty. Nie utrudniaj tej czynności chowając formularz zapisu gdzieś na końcu swojej strony internetowej.
Pamiętaj, aby umieścić okno subskrypcji w widocznym miejscu. Tak, aby rzucało się ono w oczy oraz zachęcało do dołączenia. Prostora w tym przypadku naprawdę robi robotę.
2. Korzystaj z odpowiedniego narzędzia
Obecnie na rynku znajduje się mnóstwo narzędzi do e-mail marketingu.
Jednak nie każde z nich jest odpowiednio zoptymalizowane pod wysyłkę. Dlatego korzystanie ze złego narzędzia powoduje, że wysyłane przez Ciebie wiadomości trafiają do SPAMU, przez co istnieją małe szanse, że odbiorca przeczyta Twojego maila.
Poniżej znajdują się najlepsze narzędzia aktualnie obecne na rynku:
GetResponse
- Darmowa wersja dla nowych osób
- Kreator stron internetowych
- Personalizowane newslettery
- Duża baza gotowych szablonów
MailerLite
- Bezpłatna wersja bez ograniczeń
- Zaawansowana edycja maili
- Bardzo prosta obsługa
- Świetna obsługa klienta
ConvertKit
- Idealne narzędzie dla firm
- Funkcje automatyzacji
- Podstawowa edycja maili
- Bardzo stabilne działanie
3. Zaoferuj coś więcej
Zachęć swoich odbiorców do zapisania się na Twój newsletter, oferując im w zamian coś wartościowego. Może być do limitowany e-book, dostęp do artykułu lub bezpłatnego kursu. Zasada jest prosta.
Aby dostać nagrodę, odbiorca musi zapisać się na Twoją listę mailową. W internecie istnieje już masa newsletterów, których ludzie mają po prostu dosyć. Wyróżnij się oraz zaoferuj coś więcej.
4. Popraw przycisk zapisu (CTA)
Przycisk zapisu do Twojego newslettera jest niezwykle ważnym elementem, który w znaczący sposób może podnieść liczbę subskrybentów. Zmiana koloru oraz tekstu, który jest na nim wyświetlany, jest w stanie naprawdę bardzo Ci pomóc.
Szary przycisk z napisem „Subskrybuj” nie jest dziś czymś wartym uwagi.
Około 85.5% odbiorców twierdzi, że kolor jest czynnikiem decydującym o zakupie nowego produktu. Właściwy kolor może wywołać poczucie zaufania, odpowiedzialności, a nawet relaksu. Dlatego koniecznie korzystaj kolor, który wyróżnia się na Twojej stronie.
Poniżej przygotowaliśmy listę przykładowych tekstów na przyciski, które zwiększą ilość zapisów na Twoją listę mailową.
- daj mi 15% zniżki
- wyślij mi mój ebook
- daj mi nową treść
- dołącz bezpłatnie
- chcę dostęp
5. Pisz bardzo wartościowe treści
Większość newsletterów oferuje naprawdę słabą jakość lub służą jedynie do wysyłania ofert oraz dostępnych promocji. W skrócie zwykły SPAM, którego nikt nie chce czytać.
Twoim zadaniem jest się wyróżnić i zacząć tworzyć naprawdę ciekawe oraz wartościowe treści, które ludzie będą chcieli czytać. Buduj relację z czytelnikami i udostępniaj jakościowe materiały. Odbiorcy z pewnością to docenią i będą bardziej skłonni, aby udostępnić Twój newsletter znajomym.
6. Udostępniaj go w mediach społecznościowych
Raczej każdy o tym wie, jednak w rzeczywistości mało kto to robi. Systematyczne udostępnianie swojego newslettera, a nawet części zawartych w nim treści jest niesamowitym paliwem do szybkiego rozwoju Twojego newslettera i zdobycia większej ilości subskrybentów.
Dlatego, aby rozwijać swoją listę mailową musisz zacząć udostępniać odnośniki do zapisu gdziekolwiek to możliwe.
Świetnym rozwiązaniem jest LinkedIn lub Twitter. Korzystanie z tym mediów społecznościowych znacząco wpłynie na rozwój Twojego newslettera.
7. Współpracuj z innymi newsletterami
Podejmowanie współpracy cross-promotion z innymi newsletterami jest jednym z najlepszych sposobów na szybki wzrost subskrybentów Twojego newslettera.
Polega to na wzajemnej promocji swoich newsletterów przy kolejnych wydaniach. Ważne jest, aby tematyka Waszych list mailingowych była pokrewna oraz miała ze sobą trochę wspólnego.
Wyłącznie w ten sposób osiągniemy oczekiwany wynik, który jest zdobycie większej ilości zapisów na Twoją listę subskrybentów.
Podsumowanie
Jak widzisz, aby zdobyć większą ilość subskrybentów newslettera, ważna jest cierpliwość oraz pełne zaangażowanie. Dodatkowo bez udostępniania wartościowych treści nigdy nie będziesz w stanie zdobyć nowych odbiorców.
Niezwykle ważna jest również współpraca z innymi twórcami oraz firmami, które działają w podobnej tematyce. Dzięki temu w prosty sposób będziesz mógł dotrzeć do sporej ilości ludzi zainteresowanych Twoimi treściami.
Proces budowania swojej bazy odbiorców może wydawać się skomplikowany, jednak bez wątpienia jest warty Twojego zaangażowania.