Autoresponder to skrypt automatyzujący odpowiedzi e-mail. Skrypt jest uruchamiany w wyniku konkretnych działań użytkownika, zarówno na stronie internetowej, jak i w przypadku wysłania e-maila bezpośrednio na inny adres, gdzie aktywowany jest autoresponder. 😄
Potwierdzenia otrzymywane w e-mailach stanowią najczęstszy przykład autoresponderów, jednak mają one różnorodne zastosowania. Zazwyczaj otrzymasz autoresponder, gdy:
- Zapiszesz się do newslettera e-mailowego,
- Zarejestrujesz się na nowej platformie,
- Zakupisz przedmiot na stronie internetowej,
- Zmienisz ustawienie na koncie,
- Wyślesz e-mail do kogoś i otrzymasz komunikat o nieobecności.
Autorespondery są przydatne w wielu sytuacjach, umożliwiając automatyczną reakcję na określone wydarzenia lub zapytania, co z kolei poprawia efektywność komunikacji i obsługi klienta. Jeśli szukasz idealnego autorespondera to sprawdź GetResponse.
- Edytor wizualny „przeciągnij i upuść”
- Aż 150+ gotowych szablonów e-mail
- Dostępna jest bezpłatna wersja
- Zaawansowane funkcje i elementy
- Szybka i sprawna obsługa klienta
Autorespondery w email marketingu
Marketerzy korzystają z autoresponderów, aby usprawnić swoje kampanie i zredukować ilość pracy, jaką muszą wykonać. Na przykład, zamiast wysyłać e-maile do każdej osoby, która zapisuje się do newslettera, autoresponder może automatycznie wysłać wiadomość powitalną.
Jednak z czasem gdy autorespondery stały się bardziej zaawansowane, marketerzy używają ich w szerszy sposób, aby utrzymać kontakt z subskrybentami. Przykładowo możesz stworzyć wyzwalacze dla autoresponderów, które wysyłają wiadomości:
- Z życzeniami z okazji urodzin, imienin lub innych uroczystości,
- Oferujące podobne produkty przy zakupie konkretnego produktu,
- Informujące o odnowieniach lub wygaśnięciu członkostwa,
- Nawiązujące kontakt z klientami, którzy byli nieaktywni,
- Przywracające do klientów, którzy mogli porzucić koszyk zakupowy,
- Przypominające komuś, że nie dokończył profilu, ankiety lub innej aktywności.
W marketingu autorespondery przyjmują inną formę. Mogą być uruchamiane zgodnie z danymi, które już posiadasz.
Jakie są najlepsze autorespondery? 🔍
Chcesz dowiedzieć się więcej? Przejdź do szczegółowej listy najlepszych autoresponderów.
Jak mierzyć efektywność autoresponderów w email marketingu?
Możesz mierzyć efektywność autoresponderów za pomocą tych samych metryk, co w przypadku innych działań email marketingu. Jednak charakter autoresponderów oznacza, że nie będziesz analizować każdego pojedynczego wysłanego e-maila. Dlatego zalecamy, abyś zmierzył efekty autoresponderów poprzez to:
- Jak dobrze sprawdzają się w testach A/B. Wykorzystaj testy A/B do porównywania autoresponderów z innymi typami e-maili. W skrócie, jeśli Twój autoresponder nie radzi sobie tak dobrze jak inne metody, prawdopodobnie nie jest odpowiedni dla tego konkretnego zastosowania.
- Jak dobrze wspierają resztę Twojej kampanii. Zamiast wykorzystywać autorespondery w każdej możliwej sytuacji, używaj ich do wsparcia konkretnych elementów kampanii. Na przykład, szybki i zautomatyzowany e-mail powitalny jest bardziej przydatny niż autoodpowiedź za każdym razem, gdy ktoś odpowiada na Twój newsletter. Autorespondery powinny ostatecznie zmniejszać Twój nakład pracy, jednocześnie sprawiając, że klienci czują się, jakbyś osobiście nawiązał z nimi kontakt.
Nie zastanawiaj się. Ustaw autoresponder! 🦸♂️
Na co czekasz? Skonfiguruj autoresponder już dziś i pozwól mu obsługiwać Twoje e-maile podczas twojej nieobecności. Z pewnością ułatwi to Twoją pracę. A jeśli nadal zastanawiasz się jaki autoresponder będzie najlepszy to sprawdź nasz ranking najlepszych programów do mailingu.