Marketing internetowy rozwija się w zastraszającym tempie, a e-mail marketing pozostaje jednym z najbardziej skutecznych narzędzi w arsenale marketera. W 2024 roku wybór odpowiedniego oprogramowania do e-mail marketingu może stanowić klucz do sukcesu w budowaniu relacji z klientami i zwiększaniu sprzedaży.
W tym artykule przedstawię TOP 4 najlepsze narzędzia do e-mail marketingu, które wyróżniają się spośród konkurencji pod względem funkcjonalności, łatwości obsługi i efektywności. Przedstawię też szczegółowy przegląd każdego z wyróżnionych narzędzi, analizując ich zalety, wady oraz cenę, aby ułatwić Ci podjęcie właściwej decyzji. 📌
Czy e-mail marketing jest nadal aktualny w 2024 roku? Jakie narzędzie będzie najlepsze dla Twojej firmy? Jakie funkcje powinno posiadać idealne oprogramowanie do wysyłki newsletterów? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.
Znajdziesz tu zarówno płatne jak i darmowe narzędzia do e-mail marketingu.
Narzędzia do e-mail marketingu
GetResponse – najlepsze narzędzie do e-mail marketingu po polsku
MailerLite – najlepsze tanie narzędzie e-mail marketingu
ConvertKit – najlepsze narzędzie do prostego e-mail marketingu
ActiveCampaign – najlepsze narzędzie do automatyzacji e-mail marketingu
Stworzenie rankingu najlepszych narzędzi do e-mail marketingu zajęło mi bardzo dużo czasu i opierało się na moim własnym procesie badawczym, który uwzględniał dokładne testy i analizę każdego programu. Mogę zagwarantować, że rekomendacje, które tutaj znajdziesz, są rzetelne i wiarygodne.
Przeanalizowałem ponad dwadzieścia różnych platform do e-mail marketingu, oceniając je pod kątem funkcjonalności, wydajności, integracji, łatwości obsługi oraz wsparcia dla klienta. Moje badania pozwoliły mi wyróżnić cztery najlepsze narzędzia, które oferują największe możliwości, aby pomóc Ci prowadzeniu kampanii e-mail marketingowych.
Porównanie najlepszych narzędzi do e-mail marketingu
Zanim przejdę do szczegółowego omówienia każdego narzędzia, sprawdź poniższą tabelkę, która porównuje polecane platformy do e-mail marketingu. Po kliknięciu odnośników zostaniesz przeniesiony do bezpłatnych wersji testowych, które pozwalają na sprawdzenie wszystkich funkcji danego narzędzia bez żadnych ukrytych kosztów.
Oto porównanie najlepszych narzędzi do wysyłki e-mail marketingu:
Narzędzie do e-mail marketingu | Najlepsze dla | Cennik | Ocena |
---|---|---|---|
Małych i średnich polskich przedsiębiorstw | Od 59 złotych | 4,9 na 5 | |
Małego budżetu i podstawowych funkcji | Od 49 złotych | 4,8 na 5 | |
Twórców internetowych i bloggerów | Od 15 dolarów | 4,6 na 5 | |
Automatyzacji e-mail marketingu | Od 29 dolarów | 4,3 na 5 |
💡 Zobaczyłeś już tabelkę? – teraz zapraszam do szczegółowego rankingu.
Najlepsze narzędzia do e-mail marketingu – ranking
Oto TOP 4 najlepsze narzędzia do e-mail marketingu i wysyłania newsletterów.
GetResponse to moim zdaniem najlepsze narzędzie do e-mail marketingu, ponieważ oferuje ogromną ilość funkcji do tworzenia i wysyłania newsletterów w bardzo rozsądnej cenie. Oprócz podstawowych możliwości e-mail marketingowych GetResponse pozwala też na automatyzację procesów, tworzenie stron internetowych, masową wysyłkę SMS, formularze zapisu i pop-upy oraz integracje z innymi aplikacjami. Co najlepsze, większość z tych funkcji działa też w darmowej wersji.
Największym atutem GetResponse jest jego przejrzysty i intuicyjny kreator wiadomości e-mail, który działa w oparciu o mechanizm typu „przeciągnij i upuść„. Oznacza to, że możesz dowolnie dodawać i rozmieszczać elementy takie jak teksty, zdjęcia, przyciski, czy produkty w swoim newsletterze.
Dodatkowo GetResponse posiada też aż 150 gotowych szablonów newsletterów, które są podzielone na różne kategorie, takie jak biznes, edukacja, sprzedaż, święta, czy wydarzenia. Szablony e-maili wyglądają bardzo nowocześnie i profesjonalnie, więc z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.
Zalety
- Bardzo prosty i intuicyjny interfejs
- Dostępna jest polska wersja językowa
- Biblioteka aż 150 szablonów e-maili
- Wizualny edytor "przeciągnij i upuść"
- Wysoki wskaźnik dostarczalności
- Oferują doskonałą obsługę klienta
Wady
- Tylko podstawowe funkcje analityczne
- Brak automatycznego zapisu w edytorze
- Brak wsparcia telefonicznego klientów
- Mało funkcji w kreatorze stron WWW
Ile kosztuje GetResponse?
Cena GetResponse zaczyna się od 59 złotych miesięcznie.
Dla kogo będzie najlepszy?
Ze względu na połączenie prostego interfejsu z ogromną ilością funkcji do e-mail marketingu, GetResponse będzie najlepszym wyborem dla większości polskich średnich firm oraz jednoosobowych przedsiębiorców. Niska cena narzędzia, świetna obsługa klienta i dodatkowe funkcje sprawiają, że jest to kompleksowa platforma do zarządzania kampaniami marketingowymi.
Przeczytaj też: recenzja GetResponse lub otwórz darmowe konto.
MailerLite to najlepsze tanie narzędzie do e-mail marketingu. Platforma oferuje duże możliwości personalizacji wyglądu newsletterów, wiele gotowych szablonów oraz świetny kreator landing page. Przy użyciu MailerLite możesz też skorzystać z funkcji segmentacji bazy kontaktów, marketing automation oraz wysyłania newsletterów bez limitów.
Kreator e-maili w MailerLite jest bardzo prosty w użyciu i oferuje bardzo dużo opcji zmian wyglądu. Możesz swobodnie zmieniać wszystkie kolory, dodawać sekcje, teksty, nagłówki, zdjęcia, przyciski i wiele więcej. Moim zdaniem jest MailerLite oferuje najlepszy edytor newsletterów na rynku.
Narzędzie oferuje też gotowe szablony newsletterów, jednak aby otrzymać do nich dostęp, trzeba wykupić jeden z płatnych planów. W darmowej wersji MailerLite niestety nie można używać z bazy szablonów.
Zalety
- Program działa w języku polskim
- Niesamowicie intuicyjny interfejs
- Wbudowany kreator landing page
- Elastyczny wizualny edytor e-maili
- Duża ilość dostępnych integracji
- Funkcje do automatyzacji marketingu
Wady
- Brak funkcji do tworzenia testów SPAM
- Brak zaawansowanych funkcji automatyzacji
- Wymagana jest weryfikacja konta i domeny
- Brak gotowych szablonów w darmowej wersji
Ile kosztuje MailerLite?
Cena MailerLite zaczyna się od 49 złotych miesięcznie.
Dla kogo będzie najlepszy?
MailerLite będzie najlepszym wyborem dla osób początkujących, które nie mają dużego budżetu na narzędzie do e-mail marketingu. Ze względu na niską cenę i duże możliwości tworzenia newsletterów, MailerLite sprawdzi się też idealnie w małych polskich firmach lub sklepach internetowych.
Przeczytaj też: recenzja MailerLite lub otwórz darmowe konto.
ConvertKit to najlepsze narzędzie do wysyłania prostego e-mail marketingu, które oferuje podstawowe funkcjonalności tworzenia i wysyłania newsletterów, automatyzacji, ustawiania autoresponderów.
Edytor e-maili w ConvertKit jest bardzo minimalistyczny i działa bardzo podobnie do edytorów tekstowych takich jak Microsoft Word, czy Dokumenty Google. Możesz dodawać różne elementy, przyciski oraz zmieniać kolory.
Dodatkowo ConvertKit oferuje funkcję tworzenia prostych stron docelowych oraz formularzy zapisu do newslettera za pomocą wbudowanego kreatora. Stworzone formularze można też umieścić na własnej stronie internetowej, która działa przykładowo na systemie WordPress.
Świetną funkcją ConvertKit jest sprzedaż produktów cyfrowych bezpośrednio w e-mailu oraz możliwość tworzenia płatnych newsletterów, które są dostępne dla odbiorców po opłaceniu miesięcznej subskrypcji. Jest to świetny sposób na monetyzację swoich treści jeśli jesteś twórcą internetowym, który posiada własną markę osobistą.
Zalety
- Intuicyjna segmentacja bazy kontaktów
- Bardzo przejrzysty i prosty w użyciu
- Wbudowany kreator stron docelowych
- Wysoki wskaźnik dostatczalności e-mail
- Funkcje tworzenia płatnych newsletterów
Wady
- Mało funkcji zmiany wyglądu e-maili
- Mało funkcji analitycznych i raportów
- Personalizacja jest dosyć skomplikowana
Ile kosztuje ConvertKit?
Cena ConvertKit zaczyna się od 15 dolarów miesięcznie.
Dla kogo będzie najlepszy?
ConvertKit będzie najlepszym narzędziem do e-mail marketingu dla twórców internetowych, którzy mają zbudowaną własną markę osobistą i chcą wysyłać proste newslettery do swojej społeczności. Narzędzie oferuje wiele funkcji do monetyzacji swoich treści takich jak sprzedaż produktów cyfrowych czy płatne newslettery.
Przeczytaj też: recenzja ConvertKit lub otwórz darmowe konto.
ActiveCampaign to najlepsze narzędzie do automatyzacji e-mail marketingu, które wyróżnia się ogromną ilością zaawansowanych funkcji do tworzenia kampanii mailingowych.
Platforma nie jest zwykłym narzędziem do wysyłki newsletterów, ale oferuje również inne funkcje, takie jak marketing wielokanałowy, importowanie kontaktów, zaawansowana segmentacja, śledzenie statystyk i generowanie raportów, kreator landing page i formularzy zapisu oraz wbudowany system CRM dla sprzedaży.
Narzędzie zapewnia intuicyjny kreator wiadomości e-mail, który działa w oparciu o mechanizm „drag-and-drop” pozwalający na pełną edycję wyglądu swoich kampanii bez potrzeby posiadania doświadczenia. Dodatkowo w ofercie ActiveCampaign znajduje się 250 responsywnych szablonów newsletterów.
Oprócz tego ActiveCampaign integruje się z ponad 940 innymi aplikacjami, co pozwala na połączenie i pełną automatyzację różnych narzędzi. Bardzo ułatwia i przyśpiesza to pracę szczególnie w przypadku gdy korzystasz z wielu programów jednocześnie.
Zalety
- Zaawansowane funkcje automatyzacji
- Dostęp do aż 940 integracji z aplikacjami
- Rozbudowane możliwości raportowania
- Znakomity wskaźnik dostarczalności
- Bezpłatna migracja z innego narzędzia
- Wbudowany system CRM dla sprzedaży
- Biblioteka aż 250 gotowych szablonów
Wady
- SMS marketing jest dodatkowo płatny
- Brakuje polskiej wersji językowej
- Brakuje darmowej wersji programu
- Platforma czasami długo się ładuje
Ile kosztuje ActiveCampaign?
Cena ActiveCampaign zaczyna się od 29 dolarów miesięcznie.
Dla kogo będzie najlepszy?
ActiveCampaign będzie najlepszym wyborem dla średnich i dużych firm, które potrzebują profesjonalnego narzędzia do email marketingu z ogromną ilością funkcji do automatyzacji, śledzenia zachowań odbiorców i zaawansowanej edycji newsletterów.
Sprawdzi się też bardzo dobrze w małych firmach, które potrzebują rozbudowany programu do masowej wysyłki e-maili z wysokim wskaźnikiem dostarczalności i bazą gotowych szablonów.
Przeczytaj też: recenzja ActiveCampaign lub otwórz darmowe konto.
E-mail marketing – co to jest?
E-mail marketing to forma marketingu bezpośredniego, która polega na komunikacji z odbiorcami poprzez wysyłanie spersonalizowanych wiadomości e-mail w celu promocji swoich produktów lub usług. Główne cele e-mail marketingu to zazwyczaj budowanie relacji z klientami, promowanie produktów lub usług, generowanie leadów oraz zwiększanie sprzedaży.
Kluczowym elementem efektywnego e-mail marketingu jest regularność i odpowiednie planowanie kampanii. Ważne jest również dbanie o jakość treści oraz dostosowanie ich do różnych etapów lejka sprzedażowego, co pozwala na skuteczne prowadzenie potencjalnych klientów od zainteresowania do zakupu.
Warto pamiętać, że e-mail marketing wymaga również przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, takich jak RODO (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), co oznacza konieczność uzyskania zgody od odbiorców na przetwarzanie ich danych osobowych.
Przeczytaj też: 22 najlepsze praktyki w e-mail marketingu – przewodnik.
Korzyści używania narzędzia do e-mail marketingu
Skuteczna komunikacja z klientami
Zwiększanie świadomości marki
Segmentacja bazy kontaktów
Jedną z największych zalet narzędzi do e-mail marketingu jest możliwość segmentacji kontaktów. Dzięki temu można dostosować przekazy do konkretnych grup odbiorców, biorąc pod uwagę ich preferencje, zachowania czy historię zakupów.
Segmentacja bazy kontaktów pozwala wysyłać bardziej spersonalizowane i ukierunkowane wiadomości, co z kolei zwiększa szanse na konwersję i skuteczność kampanii e-mail marketingowych.
Automatyzacja marketingu
Większość narzędzi do obsługi e-mail marketingu umożliwia automatyzację procesów, co znacząco usprawnia działania marketingowe. Dzięki funkcjom automatyzacji można ustawić cykle wysyłek, powitalne wiadomości, serię follow-upów po zakupie czy wiadomości o porzuconym koszyku, które są wysyłane automatycznie w odpowiedzi na określone działania lub daty.
Marketing automation nie tylko oszczędza czas i wysiłek, ale również pozwala utrzymać stały kontakt z klientami nawet wtedy, gdy jesteś zajęty innymi zadaniami.
Łatwa analiza wyników
Używając narzędzi do e-mail marketingu można śledzić wiele metryk, takich jak wskaźniki otwarć, klikalności, konwersji, dostarczalności czy rezygnacji. Te informacje pozwalają lepiej zrozumieć zachowania odbiorców, ocenić skuteczność naszych kampanii i podejmować lepiej poinformowane decyzje na przyszłość.
Łatwa dostępność i czytelność danych analizy wyników pozwala doskonalić strategie marketingowe, dostosowując je do zmieniających się potrzeb i oczekiwań publiczności.
Niskie koszty wdrożenia
Dużą zaletą narzędzi do e-mail marketingu jest ich stosunkowo niski koszt wdrożenia w porównaniu do tradycyjnych form marketingu. Dzięki nim nawet mniejsze firmy mogą skorzystać z profesjonalnych narzędzi do komunikacji z klientami i promocji swoich produktów lub usług.
Niski koszt narzędzi do wysyłki newsletterów sprawia, że e-mail marketing jest nie tylko skuteczną, ale także bardzo tanią formą promocji.
Przeczytaj też: Ile kosztuje e-mail marketing? Przewodnik po kosztach.
Jak wybrać najlepsze narzędzie do e-mail marketingu?
1. Określ swoje potrzeby
Pierwszym krokiem w wyborze najlepszego systemu do e-mail marketingu jest dokładne określenie swoich potrzeb i celów. Zastanów się, jakie funkcje są dla Ciebie najważniejsze i jakie rezultaty chcesz osiągnąć dzięki wykorzystaniu tego narzędzia.
Czy potrzebujesz prostego interfejsu użytkownika, zaawansowanych funkcji automatyzacji, czy może bardziej skomplikowanych opcji segmentacji bazy danych? Zrozumienie swoich potrzeb pomoże Ci dokonać świadomego wyboru.
2. Sprawdź kluczowe funkcje
Kiedy już wiesz, czego oczekujesz od platformy do e-mail marketingu, przejrzyj dostępne opcje i sprawdź, czy oferują one kluczowe funkcje, które są dla Ciebie istotne, aby to zrobić, zachęcam sprawdzenie mojego rankingu programów do mailingu, gdzie bardziej szczegółowo omawiam więcej platform e-mail marketingowych.
Upewnij się, że wybrane narzędzie umożliwia tworzenie responsywnych newsletterów, segmentację bazy danych, automatyzację wysyłek, tworzenie landing page, personalizację e-maili oraz śledzenie wyników kampanii.
Ponadto zwróć uwagę na dostępność wsparcia technicznego oraz ewentualne dodatkowe funkcje, takie jak testy A/B, lejki sprzedażowe, czyszczenie list mailingowych, powiadomienia web-push, tworzenie formularzy zapisu, czy SMS marketing.
3. Zweryfikuj dostępne integracje
Ważnym aspektem wyboru narzędzia do e-mail marketingu jest również sprawdzenie dostępnych integracji z innymi aplikacjami. Upewnij się, że narzędzie integruje się z innymi platformami, których używasz, takimi jak system CRM, sklep internetowy czy system analizy danych.
Dzięki integracjom będziesz mógł efektywniej zarządzać danymi klientów, personalizować przekazy oraz analizować wyniki kampanii na podstawie pełniejszego obrazu.
4. Skorzystaj z bezpłatnej wersji
Zanim zdecydujesz się na konkretną platformę do e-mail marketingu, warto skorzystać z dostępnej bezpłatnej wersji lub okresu próbnego. Większość programów do e-mail marketingu oferuje 7-dniowe, 14-dniowe lub 30-dniowe darmowe wersje próbne, lub bezpłatne plany bez ograniczeń czasowych.
Dzięki temu będziesz mógł przetestować funkcje i interfejs użytkownika, ocenić wygodę obsługi oraz sprawdzić, czy narzędzie spełnia Twoje oczekiwania.
Bezpłatna wersja pozwoli Ci również lepiej zrozumieć, czy narzędzie jest odpowiednie dla Twojego biznesu oraz, czy spełnia Twoje potrzeby marketingowe, więc zdecydowanie polecam z niej skorzystać wybierając najlepszy program do kampanii e-mail marketingowych.
5. Przeanalizuj dostępne plany cenowe
Kiedy już przetestujesz bezpłatną wersję i będziesz zadowolony z funkcji narzędzia, przeanalizuj dostępne plany cenowe. Sprawdź, jakie funkcje są dostępne w poszczególnych planach oraz jakie są ich ceny.
Zastanów się, czy potrzebujesz wszystkich funkcji dostępnych w droższych planach, czy może wystarczy Ci, podstawowy pakiet. Pamiętaj również, że cena nie zawsze jest jedynym kryterium wyboru – ważne jest również to, czy narzędzie zapewnia wartość adekwatną do swojej ceny.
Czy e-mail marketing jest skuteczny w 2024 roku?
E-mail marketing to forma marketingu bezpośredniego, która jest bardzo skuteczna z kilku powodów. Niezależnie od tego, czy używasz e-mail marketingu jako głównego narzędzia marketingowego, czy jako uzupełnienia innych form marketingu bezpośredniego, pozostaje on bardzo opłacalną strategią, która może zwiększyć sprzedaż.
Według badań Statista ponad 4 miliardy ludzi na świecie korzysta z poczty elektronicznej, więc jest to idealne miejsce do kontaktu z klientami w zakresie sprzedaży, marketingu i informacji. W rzeczywistości skuteczność marketingu e-mailowego wzrasta na przestrzeni ostatnich lat.
Co więcej, oczekuje się, że liczby te wzrosną do 4,6 miliarda użytkowników do 2025 roku. Biorąc pod uwagę ten udział w rynku, powinno być jasne, że e-mail marketing jest nie tylko skuteczną techniką, ale wręcz niezbędną.