E-mail Marketing – Jak zacząć? Lista Najlepszych Narzędzi

Jak zacząć E-mail Marketing?
email marketing jak zacząć

Co to jest E-mail Marketing?

E-mail marketing to jedno z działań marketingowych polegających na zdobywaniu nowych klientów poprzez wysyłkę kampanii e-mailowych do posiadanej przez nas bazy adresów. 

 

Głównym celem E-Mail Marketingu jest dalsze podtrzymywanie relacji z klientem. Posiadając jego adres pocztowy możemy go informować o przyszłych promocjach oraz wydarzeniach organizowanych przez firmę. 

 

Korzystając z takich narzędzi jak MailerLite, ActiveCampaign lub GetResponse możesz podzielić swoich klientów na grupy którymi będziesz w stanie zarządzać tak, aby do każdego typu klienta wysłać bardziej spersonalizowaną wiadomość, nawet taką, która zawiera jego prawdziwe imię.

 

Dzięki temu możesz spodziewać się wyższej konwersji oraz zaangażowania wśród Twoich odbiorców. Klient będzie mieć poczucie, że wiadomość została przygotowana specjalnie dla niego. 

 

Główne zalety E-Mail Marketingu:

 

  • bardzo niskie koszty
  • możliwość mierzenia skuteczności kampanii
  • podtrzymywanie relacji z klientem 
  • dokładna personalizacja wiadomości
  • automatyczna wysyłka do wszystkich klientów

 

W tym artykule omówimy wszystkie najważniejsze tematy dotyczące tego sposobu marketingu oraz przedstawimy Ci najlepsze narzędzia, które z pewnością przyczynią się do wzrostu bazy Twoich klientów.

Spis treści:

E-mail Marketing w 2022 roku

Popularność E-mail Marketingu z roku na rok rośnie i zdobywa coraz większą popularność. Każda firma, która chce się rozwijać MUSI posiadać własną bazę mailingową w której będzie zbierać adresy e-mail swoich klientów. 

 

Wolumen wysyłania wiadomości e-mail wzrósł o 22% w 2021 roku w porównaniu z 2020. Jeśli chodzi o rok 2022 jest to jeszcze więcej. Głównie za sprawą ostatnio ogromnego trendu powstawania nowych newsletterów tematycznych takich jak MorningBrew (który, posiada 4.000.000 subskrybentów) oraz theHustle

 

Jeśli ktoś uważa, że E-mail Marketing umiera jest w błędzie. Dużym błędzie. 

 

To jedna z najlepiej rozwijających się branż na rynku, dlatego nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miało się coś w tym temacie zmienić.

Narzędzia do E-mail Marketingu

Wybór odpowiedniego narzędzia do E-Mail Marketingu jest kluczowy.

 

Obecnie na rynku istnieje mnóstwo firm, które oferują tego typu oprogramowanie jednak nie każde z nich jest warte swojej ceny, dlatego należy uważać i przeanalizować, które z nich będzie dla nas idealnym rozwiązaniem.

 

Poniżej stworzyliśmy zestawienie kilku najlepszych aktualnie dostępnych na rynku narzędzi do mailingu. Zostały one przez nas szczegółowo testowane oraz przeanalizowane pod każdym możliwym kątem. 

MailerLite

MailerLite jest jednym z najlepszych narzędzi dla początkujących. Idealnie sprawdzi się dla osób prywatnych czy małych firm, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z E-mail Marketingiem. 

 

Powód jest prosty. Niesamowita prostota obsługi!

 

Korzystając z MaierLite nie potrzebujesz żadnych umiejętności. Narzędzie jest bardzo intuicyjne i proste w obsłudze. Dodatkowo posiada funkcję tworzenia własnych stron internetowych z sekcją bloga.

 

Warto wspomnieć również o dostępnej bazie gotowych szablonów pod newslettery oraz landing-pages, która jest częściowo bezpłatna. Naprawdę, warto spróbować.

GetResponse

Następnym narzędziem wartym uwagi podczas swoich poszukiwań jest bardzo popularna aktualnie Polska firma GetResponse. Świetne rozwiązanie dla małych firm, które potrzebują stabilnego oprogramowania z masą dodatkowych rozwiązań oraz funkcji takich jest:

 

  • Automatyzacja
  • Kreator stron internetowych
  • Formularze zapisu
  • Live Chat
  • Statystyki w czasie rzeczywistym

 

Ilość dodatkowych funkcji jest jedną z największych zalet GetResponse. Korzystając z tego oprogramowania możemy wykonać naprawdę mnóstwo rzeczy, które nie są możliwe w konkurencyjnych narzędziach.

ConvertKit

Jeśli prowadzisz własną działalność, stronę internetową, bloga lub jesteś influencerem to narzędzie ConvertKit z pewnością będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem.

 

ConvertKit jest kierowany głównie do osób prywatnych, które szukają niezawodnego i prostego w obsłudze narzędzie na miarę XXI wieku. 

 

Oprogramowanie posiada mnóstwo dodakowych funkcji, które ułatwią Twoją pracę:

 

  • Możliwość tworzenia stron internetowych
  • Sprzedaż produktów
  • Automatyzacja 
  • Mnóstwo integracji 
 

Możesz przetestować narzędzie przez 14 dni całkowicie bezpłatnie. Warto.

ActiveCampaign

ActiveCampaign bez wątpliwości jest jednym z najpupularnijszych rozwiązań dla firm.

 

Idealnie sprawdzi się do małych oraz średnich przedsiębiorstw. Powodem jest bardzo stabilnie działające oprogramowanie oraz możliwość zaawansowanych działań oraz personalizacji newsletterów. 

 

Narzędzie jest bardzo intuicyjne i nie wymaga praktycznie żadnej dodatkowej wiedzy.

 

Możesz przetestować działanie Active Campaign bezpłatnie bez podawania karty kredytowej, dlatego warto spróbować czy posiada wszystkie potrzebne nam funkcje.

Czy warto robić E-mail Marketing?

Tak, warto. Odpowiedź jest bardzo prosta. Jeśli nie wykorzystujesz potencjału E-mail Marketingu w swoim biznesie to tracisz naprawdę dużo. Bez wątpienia jest to jedna z najskuteczniejszych i najlepiej mierzalnych form marketingu internetowego, dlatego jest, aż tak popularna. 
 
Bez znaczenia czy prowadzisz jednososobową firmę, czy ogromną korporację posiadanie bazy adresów e-mail swoich klientów jest niezwykle ważne.
 
Pozwala to na stały i nieograniczony kontakt z Twoimi klientami. Dodatkowo proces jest całkowicie zautomatyzowany praz posiada możliwość pełnej personalizacji.
 
Według wykonanych badań przez Custora to właśnie E-mail Marketing odpowiada on za ponad 1/5 transakcji w e-sklepach. A koszty dedykowanych narzędzi (które wypisaliśmy powyżej) są naprawdę bardzo niskie i nie wymagają specjalistycznej wiedzy do ich wdrożenia. Nie ma co się zastanawiać.
skuteczny email marketing

Jak zacząć E-Mail Marketing?

Jednym z najważniejszych elementów podczas rozpoczęcia przygody z E-mail Marketingiem jest wybór odpowiedniego narzędzia. Ważne, aby zdecydować się na oprogramowanie, które będzie najbardziej odpowiadać naszym potrzebom, dlatego warto przeanalizować wszystkie dostępne narzędzia. Na naszej stronie znajdziesz szczegółowe recenzje wszystkich najlepszych narzędzi na rynku.

Takich jak:

 

Istnieje o wiele więcej narzędzi do mailingu jednak powyżej wymieniliśmy te najpopularniejsze oraz najbardziej wygodne w obsłudze. W razie jakichkolwiek pytań napisz do as wiadomość. Z chęcią odpowiemy i doradzimy.
 
Kolejną istotną kwestią jest stworzenie formularza, dzięki któremu klienci będą mogli w prosty sposób zapisać się do naszego newslettera. Każde narzędzie posiada do tej czynności własny kreator, w którym możemy spersonalizować wygląd sekcji zapisu.

Przykład skutecznego formularza zapisu:

e-mail marketing jak zacząć

Następnie musimy umieścić stworzony formularz zapisu na naszą stronę internetową. Ważne, aby znajdował się on w widocznym miejscu. Dzięki temu zdobędziesz więcej subskrybentów Twojego newslettera. 

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu zdajesz sobie sprawę jak bardzo istotnym elementem w Twoim biznesie jest E-Mail Marketing. Dlatego jeśli nie posiadasz jeszcze swojej bazy już teraz powinieneś rozpocząć poszukiwania nad wyborem odpowiedniego narzędzia, które spełni Twoje wymagania. 
 
Prowadzenie kampanii marketingowych opartych o wysyłkę maili jest proste do wdrożenia oraz bardzo skuteczne jeśli zostanie odpowiednio przeprowadzone. 
 
Posiadając adres mailowy swojego klienta będziesz w stanie utrzymywać z nim relację oraz informować go o nowych produktach lub promocjach co daje niezwykłe możliwości. 
 
Gotowy na rozpoczęcie przygody z E-mail Marketingiem w Twojej firmie?

Sprawdź szczegółowe recenzje:

4.7/5 - (24 votes)
Udostępnij ten artykuł: