Jak zacząć E-mail Marketing?

Co to jest E-mail Marketing?
E-mail marketing to jedno z działań marketingowych polegających na zdobywaniu nowych klientów poprzez wysyłkę kampanii e-mailowych do posiadanej przez nas bazy adresów.
Głównym celem E-Mail Marketingu jest dalsze podtrzymywanie relacji z klientem. Posiadając jego adres pocztowy możemy go informować o przyszłych promocjach oraz wydarzeniach organizowanych przez firmę.
Korzystając z takich narzędzi jak MailerLite, ActiveCampaign lub GetResponse możesz podzielić swoich klientów na grupy którymi będziesz w stanie zarządzać tak, aby do każdego typu klienta wysłać bardziej spersonalizowaną wiadomość, nawet taką, która zawiera jego prawdziwe imię.
Dzięki temu możesz spodziewać się wyższej konwersji oraz zaangażowania wśród Twoich odbiorców. Klient będzie mieć poczucie, że wiadomość została przygotowana specjalnie dla niego.
Główne zalety E-Mail Marketingu:
- bardzo niskie koszty
- możliwość mierzenia skuteczności kampanii
- podtrzymywanie relacji z klientem
- dokładna personalizacja wiadomości
- automatyczna wysyłka do wszystkich klientów
W tym artykule omówimy wszystkie najważniejsze tematy dotyczące tego sposobu marketingu oraz przedstawimy Ci najlepsze narzędzia, które z pewnością przyczynią się do wzrostu bazy Twoich klientów.
Spis treści:
E-mail Marketing w 2022 roku

Popularność E-mail Marketingu z roku na rok rośnie i zdobywa coraz większą popularność. Każda firma, która chce się rozwijać MUSI posiadać własną bazę mailingową w której będzie zbierać adresy e-mail swoich klientów.
Wolumen wysyłania wiadomości e-mail wzrósł o 22% w 2021 roku w porównaniu z 2020. Jeśli chodzi o rok 2022 jest to jeszcze więcej. Głównie za sprawą ostatnio ogromnego trendu powstawania nowych newsletterów tematycznych takich jak MorningBrew (który, posiada 4.000.000 subskrybentów) oraz theHustle.
Jeśli ktoś uważa, że E-mail Marketing umiera jest w błędzie. Dużym błędzie.
To jedna z najlepiej rozwijających się branż na rynku, dlatego nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miało się coś w tym temacie zmienić.
Narzędzia do E-mail Marketingu
Wybór odpowiedniego narzędzia do E-Mail Marketingu jest kluczowy.
Obecnie na rynku istnieje mnóstwo firm, które oferują tego typu oprogramowanie jednak nie każde z nich jest warte swojej ceny, dlatego należy uważać i przeanalizować, które z nich będzie dla nas idealnym rozwiązaniem.
Poniżej stworzyliśmy zestawienie kilku najlepszych aktualnie dostępnych na rynku narzędzi do mailingu. Zostały one przez nas szczegółowo testowane oraz przeanalizowane pod każdym możliwym kątem.
MailerLite
MailerLite
- Bezpłatna wersja bez ograniczeń
- Zaawansowana edycja maili
- Bardzo prosta obsługa
- Świetna obsługa klienta
MailerLite jest jednym z najlepszych narzędzi dla początkujących. Idealnie sprawdzi się dla osób prywatnych czy małych firm, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z E-mail Marketingiem.
Powód jest prosty. Niesamowita prostota obsługi!
Korzystając z MaierLite nie potrzebujesz żadnych umiejętności. Narzędzie jest bardzo intuicyjne i proste w obsłudze. Dodatkowo posiada funkcję tworzenia własnych stron internetowych z sekcją bloga.
Warto wspomnieć również o dostępnej bazie gotowych szablonów pod newslettery oraz landing-pages, która jest częściowo bezpłatna. Naprawdę, warto spróbować.
GetResponse
GetResponse
- Darmowa wersja dla nowych osób
- Kreator stron internetowych
- Personalizowane newslettery
- Duża baza gotowych szablonów
Następnym narzędziem wartym uwagi podczas swoich poszukiwań jest bardzo popularna aktualnie Polska firma GetResponse. Świetne rozwiązanie dla małych firm, które potrzebują stabilnego oprogramowania z masą dodatkowych rozwiązań oraz funkcji takich jest:
- Automatyzacja
- Kreator stron internetowych
- Formularze zapisu
- Live Chat
- Statystyki w czasie rzeczywistym
Ilość dodatkowych funkcji jest jedną z największych zalet GetResponse. Korzystając z tego oprogramowania możemy wykonać naprawdę mnóstwo rzeczy, które nie są możliwe w konkurencyjnych narzędziach.
ConvertKit
ConvertKit
- Idealna dla twórców internetowych
- Interfejs przyjazny dla użytkownika
- Doskonała obsługa klienta
- Opcja bezpłatnego abonamentu
Jeśli prowadzisz własną działalność, stronę internetową, bloga lub jesteś influencerem to narzędzie ConvertKit z pewnością będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem.
ConvertKit jest kierowany głównie do osób prywatnych, które szukają niezawodnego i prostego w obsłudze narzędzie na miarę XXI wieku.
Oprogramowanie posiada mnóstwo dodakowych funkcji, które ułatwią Twoją pracę:
- Możliwość tworzenia stron internetowych
- Sprzedaż produktów
- Automatyzacja
- Mnóstwo integracji
Możesz przetestować narzędzie przez 14 dni całkowicie bezpłatnie. Warto.
ActiveCampaign
ActiveCampaign
- Bezpłatna wersja do testów
- Idealne dla wymagających firm
- Gotowe szablony wiadomości
- Kreator landing pages
ActiveCampaign bez wątpliwości jest jednym z najpupularnijszych rozwiązań dla firm.
Idealnie sprawdzi się do małych oraz średnich przedsiębiorstw. Powodem jest bardzo stabilnie działające oprogramowanie oraz możliwość zaawansowanych działań oraz personalizacji newsletterów.
Narzędzie jest bardzo intuicyjne i nie wymaga praktycznie żadnej dodatkowej wiedzy.
Możesz przetestować działanie Active Campaign bezpłatnie bez podawania karty kredytowej, dlatego warto spróbować czy posiada wszystkie potrzebne nam funkcje.
Czy warto robić E-mail Marketing?

Jak zacząć E-Mail Marketing?
Jednym z najważniejszych elementów podczas rozpoczęcia przygody z E-mail Marketingiem jest wybór odpowiedniego narzędzia. Ważne, aby zdecydować się na oprogramowanie, które będzie najbardziej odpowiadać naszym potrzebom, dlatego warto przeanalizować wszystkie dostępne narzędzia. Na naszej stronie znajdziesz szczegółowe recenzje wszystkich najlepszych narzędzi na rynku.
Takich jak:
Przykład skutecznego formularza zapisu:

Następnie musimy umieścić stworzony formularz zapisu na naszą stronę internetową. Ważne, aby znajdował się on w widocznym miejscu. Dzięki temu zdobędziesz więcej subskrybentów Twojego newslettera.